לקוחות "פריים מוטור" שלא קיבלו רכבים תובעים את בנק הפועלים

לקוחות "פריים מוטור" תובעים 1.27 מיליון שקל מהבנק בטענה כי העביר לחברה את סכומי ההלוואה מבלי שדאג למסמכי שיעבוד ■ דורשים לבטל את ההלוואות שניתנו למימון הרכבים

‎‎‏51 לקוחות של חברת "פריים מוטור" הגישו היום (ב') תביעה לבית המשפט השלום בתל-אביב בסכום של 1.27 מיליון שקל נגד בנק הפועלים, בדרישה לביטול הלוואות שניתנו תמורת מימון רכבים שלא התקבלו.

‏"פריים מוטור" עלתה לכותרות לאחר שנעלמה והותירה מאות לקוחות בלי מכוניות ובלי כספם. זאת, לאחר שהובטח להם רכב חדש בתנאים מפתים - 100% מימון, מכונית חדשה במחיר מוזל. הבטחות אלה הובילו עשרות אנשים לבצע הזמנה בחברה, שהספיקה בינתיים להיעלם מהשטח.

כיום עשרות לקוחות משלמים עבור הלוואות שלקחו מהבנק, מבלי שקיבלו את המכונית המובטחת. במחלק ההונאה של משטרת מחוז המרכז פתחו בחקירה באשר להתנהלות החברה.

מטענות של נפגעי החברה, באמצעות עו"ד אבי זילברפלד, עולה התנהלות לכאורה תמוהה של בנק הפועלים, במסגרתה העביר הבנק את סכומי ההלוואה עבור רכישת הרכבים באופן מיידי לטובת "פריים מוטור", מבלי שדאג למסמכי שיעבוד כראוי ולביטחונות על כספי הלקוחות.

מהטענות עולה כי פרטי המכונית לשיעבוד לא הועברו כלל, או שהועבר מספר שלדה פיקטיבי או אף "דמיוני", שלא כלל 12 ספרות ומספרים בהתאם למספר שלדה תקני.

טענות אחרות מתייחסות להעברת כספי ההלוואה מיידית לחשבון החברה - או לחשבון העו"ש של בעליה - מבלי שהלקוחות נתנו הוראת תשלום.

‏התובעים דורשים מלבד הפיצוי הכספי עבור הנזק שנגרם להם, גם ביטול של הסכמי המכר והסכמי ההלוואה.