"המספרים של 'הדור הבא' היו יותר קשים ממה שציפיתי"

קרני פלזנטל-זיו, סמנכ"לית התוכן של ערוץ 10, מתארת ל"ליידי גלובס" את קשיי ההתמודדות מול זכיינית ערוץ 2 קשת וחושפת את הטראומה מנתוני הרייטינג של פרויקט הדגל של הערוץ

קרני פלזנטל-זיו (43) חתומה על לא מעט הצלחות טלוויזיוניות כמו "עספור", "האלופה" ו"מחוברות" בהוט. לפני כשנה עברה לשמש כסמנכ"לית התוכן של ערוץ 10, וכיום היא מנהלת התוכן היחידה בארץ שאחראית על 7 ימי שידור בשבוע.

בראיון מיוחד ל"ליידי גלובס" היא חושפת את נבכי התעשייה ואת הקשיים שמחייב המרדף אחר הרייטינג.

- יום שישי בבוקר. את מקבלת את הרייטינג הקשה של "הדור הבא": 7%. מה עובר עלייך ברגעים האלה?

"שישי בבוקר נחווה לי שורף. ב'הדור הבא' ציפינו לרייטינג של 18%. מבחינתנו זו הייתה חוויה קשה. ידענו שקשת הולכת לחבוט בנו, ידענו שאנחנו הולכים להתמודד מול המפלצת הזאת. הם העמידו מולנו מוצר מצוין ('מאסטר שף') בלי לשדר פרסומות במשך שעתיים, ונכנסו לתוך החדשות בלי לשדר את תחזית מזג-האוויר. ידענו שיהיו מספרים קשים, אבל הם היו יותר קשים ממה שחשבתי. כן, טולטלנו".

- זה היה רגע של שבירה? רצית לשים את המפתחות וללכת?

"זה היה יום קשה. לא בכיתי, אבל רציתי לבכות".

- הייתם נאיביים בהיערכות מולם. יש לכם עסק עם קילרים.

"תראי, אני לא בתחושה שאני פראיירית. אם היינו פראיירים, לא היינו עושים 45% בפריים-טיים מצטבר. חצי מהציבור בא לצפות בנו. אנחנו נכנסנו לזירה עם מתגושש חזק שמפיל את כולם סביב, והקהל מריע לו. ידענו שניכנס ונחטוף ונצא שרוטים, ויהיו גם נוקאאוטים. עכשיו אנחנו חוטפים. אם באמת רוצים להיות בתחרות, צריכים לדעת שזה הולך לכאוב".

- מה את עושה כדי לא להגיע להתמוטטות עצבים?

"כבר שנה אני עושה עבודה פנימית על עצמי כדי שזה לא יערער אותי. כשהגעתי לערוץ 10 אמרו לי: 'לא תחזיקי מעמד, את תשתגעי עם הצפצוף של הרייטינג כל בוקר'".

- אז איך את שורדת את המתח הזה?

"אני נעזרת. פעם בשבוע אני יושבת עם פסיכולוג שעוזר לי להוריד רעשים ולהתמקד. אני מתייעצת המון עם אנשים שעובדים אתי ומאוד פתוחה לשמוע מכל צדדיי".

- ומה את מחליטה?

"קיבלתי החלטה שלא משנה איזה רייטינג אני מקבלת - אני נכנסת לעבודה אותו דבר, טון הבוקר שלי לא משתנה, בין אם קיבלתי 6% או 15%. אני יודעת שאסור לי לתת לדבר הזה להחשיך אותי לכל היום".

- אבי ניר ניסה לשים יד על גיא זוהר ולא הצליח. איך זה?

"הוא ניסה, אבל בערוץ 10 יש משהו שאין בקשת. הוא נותן לאנשים חופש פעולה יותר מאשר שני הגופים שמתחרים בנו. הם יודעים שאף אחד לא יכפה עליהם לקדם תוכניות פריים-טיים. הם עובדים בעצמאות טוטאלית. מעולם לא נקראתי להתערב להם בתכנים".

פלזנטל-זיו מוסיפה כי "להעביר צופים מערוץ 2 לערוץ 10 זה תהליך לטווח ארוך. זה קשה כקריעת ים סוף. הם נותנים טלוויזיה מצוינת. מנגד, ערוץ 10 הצליח לייצב לראשונה לוח שידורים מלא. בראש אני יודעת שצריך סבלנות ומקצועיות. בסוף ננצח".

הראיון המלא - היום (ג') ב"ליידי גלובס".