כץ מאיים: אם הסולר לא יוזל, התחבורה הציבורית תתייקר

שר התחבורה לרה"מ נתניהו: "אבקשך לפעול לביטול הבלו על הסולר, כפי שבוטל לגבי הבנזין, כדי למנוע התייקרות תעריפים נוספת במוניות, ברכבות ובתחבורה הציבורית"

שר התחבורה, ישראל כץ, מזהיר את רה"מ נתניהו מפני העלאת מחירי הנסיעה במוניות, ברכבות ובתחבורה הציבורית (או לחילופין, הגדלת הסבסוד הממשלתי), אם לא יבוטל הבלו על הסולר. "אבקשך לפעול לביטול הבלו על הסולר, כפי שבוטל לגבי הבנזין, כדי למנוע התייקרות תעריפים נוספת במשק ופגיעה קשה בפרנסתם של נהגי מוניות ומשאיות", כתב כץ בצהריים לנתניהו.

אתמול חתם שר האוצר על צו שהפחית את הבלו על בנזין בלבד ב-31 אגורות לחודש, ובכך ביטל את ההתייקרות הדלק שתוכננה באוגוסט. הבלו על הסולר, הדלק הנפוץ בענפי ההובלה וההסעות, עלה כבר בתחילת השנה בכ-20 אגורות, בטרם התייקר שוב אתמול.

כץ מזהיר מפני התייקרות תעריפי ההובלה, שתביא לשרשרת התייקרויות, וטוען כי העלאת מחירי הסולר תחייב עדכון תעריפי נסיעה במונית ב-5%, לאחר עלייה דומה במארס האחרון. "העלאה אינה הפתרון, שכן צריך למצוא נוסעים שיסכימו לנסוע בתעריפים המעודכנים", הוא כותב.

"להזכירך", כותב כץ לנתניהו, "העלאת הבלו על הסולר בינואר לא נועדה לתקן עיוותי מס, אלא להגדיל את הכנסות המדינה ממסים". בפברואר קיבל משרד התחבורה 600 מיליון שקל לשנתיים, במטרה לעודד את התחבורה הציבורית.