מפגיני האוהלים: "אנחנו החמורים האמיתיים במדינה הזו"

חברי התאחדות הסטודנטים הפגינו עם חבילות חציר מול קריית הממשלה ■ "בשבועיים האחרונים מאכילים אותנו קש, ובגלל זה הבאנו את הקש להפגנה"

מנסים לשמור על מומנטום המחאה: עשרות סטודנטים קיימו הבוקר (ג') צעדת מחאה נוספת כנגד המשבר החמור של מעמד הביניים. חברי התאחדות הסטודנטים הפגינו עם חבילות חציר מול קריית הממשלה.

הצעדה, המכונה "צעדת החציר", יצאה הבוקר ממתחם מאהל הסטודנטים בשדרות רוטשילד בתל אביב לכיוון קריית הממשלה. המפגינים קראו לראש הממשלה ולחברי הכנסת להקל מיד את הנטל על מעמד הביניים בישראל.

"אנחנו החמורים האמיתיים במדינה הזאת", אמרה רותם עינב, ממשתתפי ההפגנה. "אנחנו צריכים חלוקה הוגנת יותר של הנטל, ואנחנו מקווים שהמחאה לא דורכת, לא נגמרת ברוטשילד. זאת מחאה של כל העם שבסופה כל הסקטורים בעם יקבלו אופציה לעתיד טוב יותר".

תחילה תכננו הסטודנטים לקיים את הצעדה עם חמורים ברחובות תל אביב, המסמלים לדבריהם את מעמד הביניים הנושא על גבו את הנטל ואוכל קש. אך ראשי המאבק הודיעו הבוקר כי בשל בעיות לוגיסטיות היא לא תיערך בסופו של דבר בהשתתפות חמורים.

"אחרי ששמענו גם אתמול את השרים וסגני השרים אומרים כי אין מחאה והוכיחו כי הם מנותקים, באנו להגיד כי זה לא רק אנחנו מרגישים את המשא הכבד הזה, כי אם כל מעמד הביניים", אמר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט רגלעד ארדיטי, מאנשי המחאה. "אנחנו סוחבים על כתפינו את נטל המיסים, המילואים, ואנחנו, שמוכנים לתת הכל למדינה - לא מקבלים ממנה שום דבר".

"בשבועיים האחרונים מאכילים אותנו קש, ובגלל זה הבאנו את הקש להפגנה", סיפר ארדיטי. "כשראינו את ביבי יושב בכיסאו ומתרווח - הרגשנו תסכול.אנחנו נמשיך למחות כל הזמן, בצורה יצירתית, בצעדות ובאוהלים".

מה הם דורשים?

במקביל, האירגונים החברתיים, הסטודנטים ואנשי המאהל ברוטשילד, טרם הציגו דרישות ברורות. במהלך היום תתקיים פגישת מאהלים רחבה עם הנציגים מכל רחבי הארץ, ובערב יפגשו גם האירגונים החברתיים הנוספים, ויחל המשא ומתן הראשוני בין כלל מובילי המחאה.

בצהריים צפויים המפגינים להציג מסמך דרישות מהממשלה, שיכלול הפחתת מסים עקיפים, דיור ציבורי, חינוך חינם מגיל 3 חודשים, עצירת ההפרטה ועוד.

מהפרטים שנחשפו עד כה מארני המחאה דורשים לשנות את היחס בין המסים עקיפים למסים הישירים ליחס של 30% מיסוי עקיף ו-70% מיסוי ישיר, כמו ב-OECD. כמו כן דורשים דיור ציבורי, חוק חינוך חינם מגיל 3 חודשים, הוספת תקנים לרופאים וביטול חוק ההסדרים.

כאמור, הערב תתקיים הפגנה בגן הורדים נגד חוק הוד"לים שמקדם ראש הממשלה כמענה למצוקת הדיור, ובמוצאי שבת ככל הנראה צפויה הפגנה נוספת בת"א.

ברחבי הארץ צפויות היום מחאות ועצרות נוספות: הורי ילדים אוטיסטים יפגינו על קיצוץ ימי הלימוד בחופש של ילדיהם ומאוחר יותר יפגינו נכים מול בית המשפט העליון במחאה על קיפאון ממושך בגובה הקצבאות שלהם.