סקר נאמנות: 42% מבעלי האנדרואיד יחליפו אותו באייפון 5

לפי סקר של פייפר ג'פריס בארה"ב, לבעלי האנדרואיד נאמנות קטנה מאוד למכשיר שלהם, בעוד שבעלי האייפון לא ימהרו להחליף אותו בסמארטפון אחר

על רקע המאבק בין הסמארטפונים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, לבין האייפון של אפל עם מערכת ההפעלה הפופולרית iOS, סקר חדש מראה כי צרכנים בארה"ב שבבעלותם מכשיר אנדרואיד לא יהססו להחליף אותו באייפון 5 לכשייצא לשוק.

לפי הסקר שביצע אנליסט הטכנולוגיה של פייפר ג'פריס, ג'ין מונסטר, לבעלי האנדרואיד נאמנות קטנה מאוד למכשיר שלהם. הממצאים מצביעים כי 94% מהצרכנים שבבעלותם אייפון 4 מתכוונים לרכוש גם את הגירסה החדשה של המכשיר שתצא בסוף השנה, בעוד שרק 47% מבעלי האנדרואיד מתכננים לרכוש מכשיר נוסף. יותר מזה - 42% מבעלי האנדרואיד אמרו כי ככל הנראה הם יחליפו את האנדרואיד שלהם באייפון 5.

על רקע הממצאים של הסקר, מונסטר צופה כי נתח השוק של אפל בזירת הסמארטפונים בארה"ב יזנק משמעותית לכשייצא האייפון 5 (ההערכות הן כי הוא ייצא באוקטובר הקרוב). בנוסף, הסקר מצביע גם על ביקוש ער לאייפון 5 בקרב הצרכנים שמחוברים לרשת וריזון בארה"ב, שיכלו לרכוש את האייפון 4 רק חצי שנה אחרי שיצא לשוק.

עוד עולה מהסקר, כי 29% מהנשאלים השיבו שיש להם היום אייפון, 17% מחזיקים באנדרואיד, ל-28% יש בלקברי, ולשאר יש מכשיר אחר או שלא מחזיקים בכלל בסמארטפון. 64% מהנשאלים ענו כי המכשיר הבא שייקנו הוא אייפון, ו-36% מהם ירכשו אייפון 5. 17% ירכשו אנדרואיד ו-11% יקנו בלקברי.

נכון לחודשים שבין פברואר למאי 2011, האנדרואיד רשמה גידול של 5.1% לנתח שוק של 38.1% במערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, לפי חברת המחקר קומסקור. ה-iOS של אפל עלתה ב-1.4% לנתח של 27% מהסמארטפונים בארה"ב.