הרפתנים לרה"מ: הורדת מחיר החלב היא לטובת הטייקונים

מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לנתניהו: "הורדת מחיר החלב פועלת לטובת הטייקונים ובעלי הרשתות - על חשבוננו" ■ היום יפגינו רפתנים וחלקאים בצעדה לכיוון כיכר הבימה בת"א

כמוצא אחרון לפני הסלמת מאבק הרפתנים, שמוחים על הכוונה לייבא מוצרי חלב ולהוריד את מחיר ליטר חלב גולמי שמועבר מהרפתות אל המחלבות, פנה אתמול (ג') מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, יעקב בכר, אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקש את התערבותו במשבר בענף החלב.

"ההחלטה שקיבלת בימים האחרונים על הורדת מחיר החלב פועלת לטובת הטייקונים, בעלי רשתות השיווק והמחלבות - על גב הרפתנים", כתב לו בכר והוסיף: "אנחנו מוכנים לרפורמה שתביא להורדת מחירים, אבל עליה להתחיל אצל הטייקונים. מטורף לחשוב שבעת שמעמד הביניים נשחק ומפגין בכל המדינה, אתה, אדוני ראש הממשלה, מפעיל את כל כוחך כדי להפוך אלפי רפתנים ומשפחותיהם שמרוויחים שכר נמוך לעניים מוחלטים או למובטלים".

הפגנת ענק

היום (ד') בצהריים יגיעו רפתנים וחקלאים מכל רחבי הארץ להפגנת המחאה הגדולה ביותר שעשו עד כה הרפתנים בשל הכוונה לפגוע במחיר החלב. המפגינים עתידים לצעוד לכיוון כיכר הבימה בתל-אביב, ושם להביע הזדהות עם מאבקם של תושבי המאהל הסמוך, בשדרות רוטשילד.

בהמשך להחלטת הרפתנים על הסלמת המחאה, היום לא יועבר חלב טרי מהרפתות אל המחלבות, והוא יאוחסן במכלי קירור.