הרפתנים לתנועת המושבים: להוקיע את השר שלום שמחון

פותחים במאבק בשר התמ"ת ומתכוונים להקים אוהל מחאה מול ביתו, זאת על רקע תמיכתו במסקנות ועדת קדמי הכוללות הורדה של מחיר המטרה של החלב הגולמי

רפתנים החברים בפורום החלב המשפחתי בתנועת המושבים פנו היום (ג') אל מזכ"ל התנועה, מאיר צור, בבקשה למנוע משר התמ"ת שלום שמחון כל פעילות בתנועת המושבים ולהימנע מהזמנתו לכנסים ולאירועים שמקיימת התנועה.

הפנייה נעשתה על רקע מהלכיו של שמחון, ביחד עם שר האוצר יובל שטייניץ במסגרת ועדת קדמי, להוריד את מחיר המטרה של החלב הגולמי המועבר מהרפתות אל המחלבות ולהרחיב את היבוא של מוצרי חלב לישראל. הרפתנים חוששים כי מהלכים אלה יגרמו לסגירת מאות רפתות משפחתיות, בעיקר בפריפריה.

על רקע המאבק שהרפתנים מובילים בשבועות האחרונים, הם מבקשים ממזכ"ל תנועת המושבים לכנס בהקדם את מוסדות התנועה ולהחליט על הרחקת שמחון מפעילותה השוטפת.

"שמחון, שהיה שר החקלאות והיה מהיוזמים העיקריים בחוק לתכנון משק החלב, שינה פתאום את עורו, ומיקיר ההתיישבות, החקלאות וענף הרפת הוא הפך בין-לילה לתומך הגדול ביותר בהחלטה שמשמעותה חיסול ענף הרפת. זו פגיעה אנושה באלפי משפחות וסלילת הנדרך ליבוא פרוע של מוצרי חלב. הדבר יגרום להמשך פרוע של פתיחת כל ענפי החקלאות ליבוא ולחיסול החקלאות וההתיישבות בישראל", כתבו הרפתנים אלון קמה ויואב צור מוועד הרפתנים לתנועת המושבים.

השניים הוסיפו וטענו כי "לא ייתכן שמי שנתן את ידו, דחף ותמך בהחלטה הרת-אסון ימשיך לשמש בתפקידים במוסדות התנועה וימשיך להופיע באירועים ובכנסים שהיא מארגנת בתחפושת של יקיר ההתיישבות והנציג הבכיר שלנו. לא קל לנו לבקש ממך בקשה זו, במיוחד בנוגע לשמחון, שגדל בתנועה עוד מימיו כמדריך בתנועת הנוער, עבור לעמידתו בראש תנועת המושבים ובחירתו לכנסת כנציג המושבים. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

מוקדם יותר היום התייחס שמחון למשבר בענף החלב וגיבה את ההמלצות של הוועדה הבין-משרדית בראשות מנכ"ל משרדו, שרון קדמי. לדבריו, המלצות הוועדה יובאו ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה, ויישומן יגרום "להכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות וטיפול רגיש ברפתנים", כדבריו.

שמחון הוסיף וטען כי "הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר, השתדלנו לפעול ברגישות. דווקא הרפתנים הקטנים יזכו להטבות, יוכלו לצמוח בשנים הבאות, והכנסותיהם יעלו. הרפתות הגדולות ישלמו יותר", כדבריו.

בתוך כך, רפתנים מצפון הארץ מתכוונים להקים היום להקמת אוהל מחאה מול ביתו של שמחון, שמתגורר במושב הסמוך לכרמיאל.

הרפתנים יסלימו מחר (ד') את מאבקם נגד הכוונה להוריד את מחיר החלב שמועבר מהרפתות אל המחלבות ב-6 אגורות לליטר ולהרחיב יבוא של מוצרי חלב. במסגרת המחאה הם הודיעו כי לא יעבירו מחר חלב למחלבות, ואחר-הצהריים יקיימו הפגנה רבת-משתתפים בכיכר הבימה בתל-אביב.