איום פירעון מיידי לאג"ח גדות מיכליות של יוסי מימן

מידרוג כבר הורידה את דירוג האג"ח של אמפל בשתי דרגות על רקע השיבושים באספקת הגז ממצרים ■ כעת סופגת אמפל הורדת דירוג נוספת בזרוע הפעילות השנייה שלה - גדות מיכליות

לאחר שמידרוג הורידה את דירוג איגרות החוב של אמפל בשתי דרגות, בעקבות חוסר הוודאות בפעילותה של חברת השיווק EMG על רקע השיבושים באספקת הגז ממצרים, סופגת חברת האחזקות של יוסי מימן הורדת דירוג נוספת, הפעם בזרוע הפעילות העיקרית השנייה שלה - גדות מיכליות.

אמפל, רכשה את גדות מיכליות בכמה שלבים במהלך שנת 2008, וזאת לפי שווי חברה של כ-550 מיליון שקל.

בעקבות המהלך הפכה גדות, שעוסקת בסחר ואחסון כימיקלים, לחברה פרטית, אולם בידי הציבור נותר אג"ח בהיקף קטן שלא הומר למניות. היקף החוב למחזיקי אג"ח אלו עומד כעת על 16 מיליון שקל, והוא צפוי להיות משולם בשני תשלומים שווים, בחודש הבא ובספטמבר 2012.

חברת הדירוג מעלות S&P דיווחה בתחילת השבוע כי היא מורידה את דירוג האג"ח בדרגה אחת ל-BBB מינוס, תוך הותרת אופק הדירוג ברמה שלילית, זאת בעקבות האתגרים שאיתם מתמודדת החברה האם אמפל, אשר עשויים להשפיע בצורה שלילית על גדות, ובעקבות רמת נזילות נמוכה של גדות מיכליות. בשטר הנאמנות של האג"ח נקבע, כי אם יירד הדירוג מתחת לדרגת BBB למשך יותר משלושה חודשים, תהיה למחזיקים עילה לדרוש מהחברה לפרוע את יתרת החוב באופן מיידי.

חברת הרמטיק, נאמנת האג"ח, דיווחה כי אם עד סוף חודש אוקטובר לא יעלה דירוג האג"ח, היא תזמן אסיפת מחזיקים, ואם יהיה רוב של מחצית מהמחזיקים, תדרוש החברה פירעון מוקדם של יתרת החוב.

ביוני אשתקד הרחיבה גדות את התשתית הלוגיסטית שלה באירופה ורכשה מסוף לאחסון כימיקלים בבלגיה תמורת 140 מיליון שקל. למרות הגידול בהכנסות, ה-EBITDA של גדות התקשה להתרומם גם ברבעון הראשון של 2011, והסתכם ב-5 מיליון דולר בלבד.