מסתמן: ה'פד' עשוי להחליט על תוכנית רכישות נוספת

רבים סוברים כי בן ברננקי יוביל החלטה לתוכנית רכישות נוספת, בועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב שתתקיים ב-8 באוגוסט ■ בכיר לשעבר ב'פד': "הצמיחה בארה"ב נמוכה באופן מסוכן"

הפדרל ריזרב עשוי להחיל תוכנית רכישות נוספת, במידה והצמיחה של כלכלת ארה"ב תמשיך בהאטה, לאחר שנפלה מתחת לרמה של 1% במחצית הראשונה של שנת 2011 וכלכלנים רבים חותכים את תחזיות הצמיחה העתידיות.

"לכל הפחות, ב-FOMC (ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב - ג.ק.) יידרשו לקיים דיון רציני לגבי המשך המדיניות המוניטרית, ומה הם צופים שיקרה בעקבותיה", אמר רוברטו פרלי, לשעבר בכיר בחטיבה המוניטרית של ה'פד'. "הצמיחה במחצית הראשונה של השנה הייתה קרובה בצורה מסוכנת לרמה אפסית".

נציגי ה-FOMC ייפגשו ב-8 באוגוסט, ברקע הצהרותיו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי כי צעדים נוספים עשויים להינקט במידה וההאטה בכלכלה תימשך, כולל אפשרות להחלת תוכנית רכישות שלישית - זאת, לאחר תום של תוכנית רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב, בהיקף של 600 מיליארד דולר, ב-30 ביוני השנה.

מנגד, יש כאלה שסוברים כי תוכנית רכישות נוספת אינה מה שדרוש עכשיו לכלכלה השנייה בגודלה בעולם: "בהתחשב באינפלציה הנוכחית, סביר שצעדי הקלה מוניטריים נוספים יעלו את האינפלציה לרמות גבוהות מרצוי, ויועילו מעט מדי לצמיחה", אמר ג'פרי לקר, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד.

הרעיון להחיל תוכנית רכישות נוספת עשויה עשויה להרחיב את המאזן התקציבי של הפדרל ריזרב, בהיקף של 2.87 טריליון דולר. לרעיון זה מתנגד גם נשיא שלוחת ה'פד' בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסאר, שהתבטא נגד העניין במספר ראיונות לתקשורת.