אהוד בנאי: המחאה בלתי נמנעת, כל ניסיון לגמד אותה אינו נכון

הזמר והיוצר בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: "המחאה החברתית היא צעקה אמיתית שיוצאת מלב העם; עם זאת, לא בטוח שנכון ללוות כל צעד ושעל שלה במצלמות ובתקשורת"

הזמר והיוצר אהוד בנאי מתייצב לצד המחאה הציבורית ויוצא נגד מבקריה. "כל ניסיון לגמד אותה, לבטל אותה, לומר שהיא פוליטית ושייכת רק לקבוצה מסוימת אינו נכון", כתב בנאי בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. "זו צעקה אמיתית שיוצאת מלב העם אל הרחובות, והיא חוצה גבולות ומגזרים".

עוד כתב בנאי היום (ג') כי "המחאה החברתית הפורצת עכשיו היא חשובה, מהותית ובלתי נמנעת", ועם זאת הוא הסתייג מהסיקור התקשורתי שלה: "לא בטוח שנכון ללוות כל צעד ושעל שלה במצלמות ובתקשורת. לא בטוח שנכון להפוך אותה לעוד פסטיבל של קיץ. צריך לתת לזה זמן. דברים אמיתיים מחלחלים לאט אל העומק, ורק כך נגרם שינוי מהותי ולא שטחי שחולף כלעומת שבא".

על-פי בנאי, הוא אינו מופיע כעת בפני המוחים באוהלים בשל תקופת בין המיצרים, בה לא נהוג לנגן. "אמנם יש אומרים שאפשר לשיר בלי ליווי, אבל אני לצערי לא ממש יכול לעשות את זה בלי הגיטרה... קיבלתי פניות לבוא ולתמוך ביושבי האוהלים, גם במקומות רחוקים מהמרכז ומעין המצלמות, כמו תל-חי וקצרין. רציתי לומר לפונים: הלב שלי לגמרי אתכם. ואם עדיין תהיו שם אחרי ט' באב, אבוא לשיר אתכם את 'עיר מקלט'".

על התקופה הנוכחית כתב בראשית דבריו: "לפעמים אני שואל את עצמי למה חז"ל קבעו את ימי החורבן לימי אבל וצום. הרי הבבלים ואחריהם הרומאים גרמו לחורבן ולגלות, אז למה שלא הם יצומו? אבל המבט של חז"ל מופנה כמו תמיד פנימה, הם שואלים בגמרא: על מה חרבה הארץ? ומביאים מקבץ של סיפורים המעידים על חברה ללא חסד, ללא משפט צדק, אכולה בשנאת חינם, בקנאות לאומנית אלימה, עם שלטון מושחת ומתנשא, והם קובעים בצורה ברורה: על זאת חרבה הארץ".