אבגול מגדילה את כושר הייצור בסין ע"י הקמת קו שלישי

קו הייצור הנוסף יגדיל את כושר הייצור של החברה בסין ב-65% לכ-40 אלף טון ■ אבגול הגדילה בשנת 2010 ביותר מ-150% את כושר הייצור בסין

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ולתעשיית החיתולים, החליטה להקים קו ייצור שלישי בסין שיגדיל את כושר הייצור של החברה בסין ב-65% לכ-40 אלף טון. להערכת החברה, קו הייצור החדש יחל לפעול במחצית הראשונה של שנת 2012.

דירקטוריון אבגול אישר לחברה להתקשר בהסכם עם השותף הסיני של אבגול בשותפות, Hubei Gold Dragon, להשקעה בקו ייצור נוסף לייצור בד לא ארוג שימוקם במפעלי השותפות הסינית, וזאת לאחר שהגיע להבנה כי אתר זה יהיה בעל פוטנציאל גבוה לתרומה להכנסות החברה.

קו זה הינו חלק מהמהלך להרחבת כושר הייצור באמצעות רכישת שני קווי ייצור חדשים בארה"ב ובסין בהשקעה של כ-80 מיליון דולר, עליו דיווחה החברה לפני כ 8 חודשים. הרחבה זו תגדיל את כושר הייצור של אבגול בכ-30%, שהם כ-30 אלף טון של מוצרים מוגמרים לשנה, כך שכושר הייצור הכולל של החברה יגיע לכ-140 אלף טון של מוצרים מוגמרים לשנה. הרחבה זו תאפשר לספק מענה לביקוש הגובר למוצרי החברה.

עלות קו הייצור הנוסף בסין תמומן בעיקרה על ידי השקעה בהון השותפות הסינית, מימון בנקאי ו/או בהעמדת הלוואת בעלים. סך ההשקעה הנדרשת להקמת קו הייצור החדש בסין כוללת השקעה של אבגול בסך של בין 10.2 מיליון דולר לכ-12.4 מיליון דולר בהון העצמי של השותפות הסינית, וזאת במקביל להשקעה של השותף הסיני בסך של כ-1.1 מיליון דולר בהון השותפות. כמו כן, השותפות הסינית תגייס באמצעות מימון בנקאי מקומי ו/או הלוואת בעלים את יתרת ההשקעה בסך של כ-27-30 מיליון דולר.

סכום ההשקעה ישולם בתוך שנתיים מקבלת האישור להגדלת ההון בשותפות על ידי הרשויות הסיניות ובהתאם להתקדמות עבודות הקמת קו הייצור החדש.

כיום מפעילה אבגול בסין שני קווי ייצור המספקים כ-24 אלף טון מוצרים מוגמרים בשנה. קו הייצור השני בסין החל לפעול ברבעון השלישי של 2010. לאחר ההשקעה והגדלת הון השותפות, תגדיל אבגול את חלקה בשותפות הסינית ל-83%-84% מהון השותפות, והשותף הסיני יחזיק בכ-16%-17%.

שלמה לירן, מנכ"ל אבגול, מציין כי "אנחנו מזהים הזדמנות גדולה בשוק הסיני, הנחשב לשוק בעל שיעורי צמיחה גבוהים בתחום מוצרי ההיגיינה והחיתולים. ההשקעה בקו ייצור שלישי בסין מדגישה את שביעות רצוננו המלאה מההשקעות שביצענו עד כה בסין במסגרת השותפות ומכשירה את הקרקע להמשך תנופת המכירות כמענה לביקושים הגבוהים הקיימים בשוק הסיני. החלטה אסטרטגית זו היא תוצאה של המשך הגדלת היקף הרכישות והבעת האמון באבגול ובקווי הייצור שלה מצד לקוחותינו הגדולים בסין, כמו גם ברחבי העולם".