אושר: פלוריסטם תשווק מוצר לטיפול בלחץ דם בריאות

פלוריסטם הודיעה כי הסכם הרישוי שנחתם בינה לבין חברת יונייטד טרפיוטיקס האמריקנית ב-19 ביוני, נכנס לתוקף ■ פלוריסטם תפתח ותשווק מוצר מתאי גזע החל מה-2 באוגוסט 2011

פלוריסטם , חברת הביו-רפואה הישראלית, דיווחה היום (ד') כי לאחר קבלת אישור משרד המדען הראשי, הפך הסכם הרישוי שנתחם ב-19 ליוני בין פלוריסטם וחברת יונייטד טרפיוטיקס האמריקנית, לאפקטיבי. קרי, החברה קיבלה רישיון לפיתוח ולשיווק מוצר מתאי גזע המופקים משליית אדם (PLX) עבור טיפול בלחץ דם בריאות, החל מה-2 באוגוסט 2011.

זאת, נזכיר, לאחר שב-20 ביוני השנה, הודיעה פלוריסטם כי נכנסה להסכם רישוי ומיסחור בלעדי עם חברת יונייטד טרפיוטיקס (סימול: UTHR) ששווי השוק שלה בארה"ב עומד על 3.2 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם, יונייטד תשתמש בתאי הגזע המופקים על ידי פלוריסטם משיליות (PLX, placental eXpanded cells) לשם פיתוח ומיסחור של מוצר מבוסס תאים המיועד לטיפול במחלת ריאות (Pulmonary Hypertension).

יונייטד תשלם לפלוריסטם מקדמה של 4 מיליון דולר עבור ההסכם, כאשר האחרונה זכאית גם לתשלומים נוספים על פי אבני הדרך השונות שצפויים להסתכם ב-55 מיליון דולר, כמו גם החזר הוצאות על עלויות הפיתוח והפעילות הקלינית. בנוסף תשלם יונייטד תמלוגים ספציפיים שיהוו אחוז מסויים מהרווח הגולמי שינבע מפיתוח המוצר.