מפיקות חתונת הפאר של תשובה: "אנשים קנאים וצרי עין"

שרון דושניצקי-עציוני וזוהר מיילי מדברות על חתונת המיליונים של תשובה: "יצחק אמר לנו, 'זה הבן שלי, אני רוצה בשבילו את הטוב ביותר'" ■ "בשבילם לעשות אירוע במיליונים זה כמו שאדם רגיל קונה מכונית קטנה" ■ ויש להן גם וידוי: החתונה לא עלתה 7 מיליון שקל

החתונה המתוקשרת של אלעד תשובה ורוני היימן התקיימה בחודש שעבר ביער בן שמן בנוכחות 1,700 מראשי המשק והשלטון בישראל. האורחים הוזמנו לקרחת יער שבה הוקם גן אירועים ענקי בהשראת סיפור אליסה בארץ הפלאות. לראשונה בישראל נבנה על שטח ציבורי בגודל דונם אתר מתוקתק לאירוע פרטי, שכלל במה להופעות, ארבעה מתחמי ישיבה שונים, ובריכת נוי מרכזית. 60 פועלים בנו את האתר במשך שבועות ונשכר צוות של 280 מלצרים וסדרנים ששירת את האורחים והחנה את הרכבים שלהם בחניון שנסלל במקום.

תזכורת: חתונת הפאר של אלעד תשובה בבן שמן

שרון דושניצקי-עציוני (39) וזוהר מיילי (32) עומדות מאחורי החתונה הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בישראל. חתונת המיליונים של תשובה סימנה אותן כהבטחה של ענף אירועי הקונספט והפכה את משרדן לחדר מלחמה שעבד סביב השעון. עכשיו הן מדברות על כך לראשונה.

"עמדו לרשותנו שלושה חודשים וחצי, זה הכול", מספרת דושניצקי. "יצחק אמר לנו, 'זה הבן שלי, אני רוצה בשבילו את הטוב ביותר'. הכלה אמרה תדמיינו ילדה בשמלה לבנה וסרט על הראש רצה לה בשדות. הם רצו אירוע במקום פתוח, ואנחנו רצנו לחפש לוקיישן".

- מה עושים עם כזה בריף משונה?

מיילי: "ביום שהבנו במי מדובר נכנסנו לעבודה בטורבו. הם רצו שדה, אז אמרתי: 'בואו נתחיל לרוץ באיזה שדה'. התחלנו לכתת רגליים והיו לנו שלושה מקומות, אבל ברגע שראינו את המקום ביער בן שמן היה לי ברור שזה זה. גם את החתן והכלה המקום הזה כבש. שרון מצאה את המקום וצילמה, ואני התאהבתי למרות שהיה שם סיכון ענק בגלל תוואי שטח בעייתי להגעה".

- איך זה לשבת עם תשובה לפגישת עבודה?

דושניצקי: "נכנסנו עם פיק ברכיים והייתה פגישה לא קלה. הוא ידע מה הוא רוצה, אבל הוא לא האמין בנו ברגע הראשון. הוא רצה לדעת אם כבר עשינו כזה אירוע ועניתי לו ש'לא עשינו, כי עוד לא היה כזה אירוע'. היה לו קשה כי הוא אדם שמאמין במה שהוא רואה".

- זו חתונה שזכתה לביקורת רבה.

מיילי: "העיתונאים מסתכלים על כמות הכסף שאנשים שופכים על האירוע ואז הופכים למאוד ציניים. חבל שלא מסתכלים על האמנות שיש באירועים האלה, על ההשקעה, על הגוד טיים, על הפרנסה שמספק אירוע כזה לאלפי אנשים".

- מה, לדעתך, עומד מאחורי הביקורת?

"קנאה וצרות עין. אנשים לא מסוגלים לראות אדם צעיר ומצליחן. אנשים עשירים רוצים להביא לאירוע הזה משהו מעצמם. הם מאוד מחוברים לאירועים שהם עושים, שולטים בכל פרט, מחפשים שהאירוע יגיד עליהם את הדבר הנוסף. בשבילם לעשות אירוע במיליונים זה אותו יחס כמו לאדם רגיל שקונה לעצמו מכונית קטנה".

- כרגע לקחתן קצת את המקום של פרקליטות האירוע מטעם ההגנה.

"אנחנו מאוד מחוברות לאנשים שאנחנו עובדות עבורם, וזה אומר להיפגש, לדבר, לאכול יחד, לטפל בעניינים הכי אישיים שלהם. כשיורדים על החתונה שלהם בתקשורת זה מכאיב לנו".

- הביקורת הצליחה להלחיץ את בעלי האירוע?

דושניצקי: "בדרך כלל לא. אלה אנשים שמובילים את המשק והם רגילים לדיבור הזה".

המפיקות שרון דושניצקי, זוהר מיילי / צלם: רמי זרנגר
 המפיקות שרון דושניצקי, זוהר מיילי / צלם: רמי זרנגר

"לא זיהיתי אותו"

הן כבר עשו אירוע המדמה שהייה בתוך אקווריום, הקימו כפר אפריקני בשטח הספארי ברמת גן, בנו חתונה בסגנון רומי במבצר אנטיפטרוס, ואפילו מסיבה מטורפת בתוך מיכל הדלק בחוות הגז לשעבר בפי גלילות. על שמות הלקוחות הן שומרות בקנאות, אבל מה שברור הוא שכולם חולקים את אותו אלפיון.

- איך נוצר הקשר עם תשובה?

דושניצקי: "זה היה מצחיק מאוד. אלעד ורוני קבעו איתנו פגישה. איזו בושה, לא זיהיתי אותו, חשבתי עוד בחור שרוצה להתחתן, אז יצאתי לעשות טלפונים וזוהר המשיכה לטפל בהם".

- אין כאן עניין של בושה. הוא לא בדיוק סלב.

"בעיתונות הכלכלית הוא מסוקר כל הזמן. לא יודעת איך לא זיהיתי אותו, זה מביך אותי".

"גם אני לא זיהיתי", מוסיפה מיילי. "לא היה לי מושג מי זה. עבדנו על בריף לאירוע. הם אמרו שהם רוצים מקום פתוח עם טבע. נדלק לי אור אדום כשהם אמרו שיש להם 1,700 אורחים. שאלתי אותו למה יש לו כל כך הרבה אורחים, במה הוא מתעסק, הוא רק ענה 'נדל"ן', ואני עדיין לא הבנתי מי זה. למחרת ביקשנו מהמזכירה לעשות כמה טלפונים כדי להבין מי הלקוח הנחמד הזה, ואז נפל האסימון".

- וכך נולדה חתונת 7 המיליון.

"אנחנו לא נדבר על כסף, אבל ברור שהסכום הזה שנזרק לאוויר הוא לא הסכום. החתונה לא עלתה 7 מיליון שקל. עיתונאי זרק מספר וכולם הלכו אחריו. אין לזה שום בסיס".

- כמה הרווחתן?

"שכר הפקה לא תמיד קשור בגודל האירוע".

- היו תקלות?

"בכל אירוע יש תקלות. החשמל נופל, הגנרטור בלי דלק, הלהקה לא הגיעה, לא מאשרים לי את המטבח של הקייטרינג, כי פתאום הגיע פקח חדש. יש גם לחץ של שתי משפחות, משפחת החתן ומשפחת הכלה, וזה תמיד בא עם הרבה פוליטיקה ופסיכולוגיה. צריך למצוא את הקו המחבר בין האבא המשלם לזוג שמתחתן, כדי שכולם יצאו מרוצים".

המפיקות שרון דושניצקי, זוהר מיילי / צלם: רמי זרנגר
 המפיקות שרון דושניצקי, זוהר מיילי / צלם: רמי זרנגר

עקפו את המתחרים

קל להתרשם שבפריצה לחזית הענף הצליחו דושניצקי ומיילי להפתיע את המתחרים, ובעיקר את עצמן. המחזור השנתי של משרד ההפקה הצעיר שלהן נאמד בכ-5 מיליון דולר, והן מפיקות אירועים פרטיים בלבד. הן מעסיקות שישה עובדים ועומדות בקשר עם מאות ספקים מובילים בענף.

"אנשים מצלצלים אליי ואומרים לי זהו זה, את הדבר הכי חם בשוק. את הדבר הבא", צוחקת דושניצקי. "זה כנראה נכון, כי עשינו את האירוע הכי גדול שהיה פה, אבל אנחנו נשארות עם הרגליים על הקרקע. בחיים האישיים אנחנו לא מסתנוורות".

- העובדה שאתן שתי נשים עושה הבדל?

"זו עבודה שואבת שדורשת דיוק ואם אתה לא מתפקס, אתה לא תגיע. יש המון מפיקים שהם על יד. אנחנו נשים שברגע שהן מתבייתות על מטרה, שום דבר לא יזיז אותנו".

- יש בקשות מוזרות מלקוחות?

"אף אחד עוד לא מוטט אותי. בדרך כלל הרעיונות שלי יותר מוזרים. אנחנו עובדות בלתרגם את החלומות שלהם למשהו שיביא להם את הוואו מהכיוון של האורחים. היה לנו לקוח שאוהב ים. בנינו לו אושינריום. האורחים ישבו במעין אקווריום ענק עם סרט שהכיל את הים והשקיעות בשבע שעות של מולטימדיה".

- איזה יתרון יש לכן בענף משוגע שכל הזמן מחפש את הדבר הבא?

"אנחנו חברה קטנה ויש לנו טאץ' אישי בכל אירוע. החברה גדלה, אבל כל אירוע שיוצא מפה הוא קצת הבייבי שלנו וקשה לשחרר. בבוקר האירוע אנחנו נמצאות בשטח ועוקבות אחרי ההקמה של הסט. אם נאבד את הרצון, את התשוקה, את הקשר עם מה שקורה בשטח, לא נוכל להחזיק בענף הזה, שהוא קשה ותובעני".

- מה עושים ביום המחרת?

"וואו, קשה. מחכים כל כך ליום האירוע וביום המחרת האקשן כל כך חסר. יש קושי עצום לעבור מהעשייה המטורפת אל הוואקום שבא אחרי כן. יש כמובן עוד אירועים, אבל אחרי אירוע אינטנסיבי יש נפילה גדולה. לוקח כמה ימים להירגע".

- מתעשרים מזה?

"המתחרים שלנו התעשרו, אפשר בהחלט להתעשר. אנחנו סימנו לעצמנו מטרה לעשות אירועים גדולים בחו"ל. אולי בעתיד. עכשיו יש לנו הצעה לעשות משהו מעניין בלונדון".

מסיבת ריקודים בחוות גז

לשיגעונות האמנותיים של הבנות יש יכולת להתחדש ולהפתיע על פי דרישת הלקוח.

- איך הגעתן לרעיון של חתונה בפי גלילות?

"זו הייתה חתונה שדיברו עליה חודשים. הבריף של מיקי דורסמן (בעלה הקודם של שרי אריסון, ס"ש) היה למצוא מקום שאף אחד עוד לא עשה בו אירוע ולתכנן מסיבת ריקודים משוגעת עם די.ג'יי מלונדון. היו לנו ביצים לדפוק בדלת של חוות פי גלילות ולהגיד 'שלום, אפשר לעשות כאן אירוע?'. מי עוד היה חושב על זה? כולם חשבו שאנחנו מפגרות גם אז וגם באירוע בבן שמן. כל הזמן אומרים לנו שאנחנו מפגרות, אבל אולי זו הגדולה שלנו. כולם פתאום דיברו על המקום הזה ואז בטר פלייס קנו אותו. אנחנו מצליחות לצאת מהקופסה, לקחת ריסקים".

"אנחנו לוקחות ריסקים שעולים לנו בבריאות", מיילי צוחקת. "הכול כדי לעשות דברים קצת אחרים. האירועים האלה עושים לנו שערות לבנות, ואז יש לנו כסף, אבל אין לנו זמן לשבת במספרה לעשות גוונים. זה בערך הסיפור".

המפיקות שרון דושניצקי, זוהר מיילי / צלם: רמי זרנגר
 המפיקות שרון דושניצקי, זוהר מיילי / צלם: רמי זרנגר