המחאה לא פגעה באופנה: עלייה של 6.4% בפדיונות יולי

כך עולה מנתוני מערכת ריס ■ בכירים בענף האופנה: יולי התחיל בעלייה משמעותית, אך הימים האחרונים מצביעים על חולשה

המחאה הצרכנית הרחבה לא הגיעה אל חנויות האופנה וההנעלה. מנתוני מערכת ריס עולה כי בחודש יולי 2011 נרשמה עלייה של 6.4% במכירות של 1,580 חנויות אופנה והנעלה זהות. נתוני מערכת ריס מבוססים על נתוני הקופות של הרשתות החברות במערכת ריס.

יחד עם זאת, בעוד שהעלייה במכירות הייתה מוגבלת והגיעה לכל היותר ל-10%, בשליש מהחנויות נרשמה ירידה במכירות, כאשר בחלקן נרשמה ירידה חדה שהגיעה אף לשיעור של 35%.

למרות הנתונים, בכירים בענף טוענים כי חודש יולי התחיל בעלייה משמעותית במכירות, אבל הימים האחרונים מצביעים על חולשה.

"אי-אפשר להגיד שאין קשר למחאה החברתית. בימים האחרונים אנחנו מרגישים פחות אנשים בקניונים, אבל זה עדיין לא מובהק. יולי נפתח מאוד חזק. אם לא הייתה מחאה, הוא היה חודש יותר טוב", אומר ל"גלובס" מנכ"ל חברת אופנה גדולה.

"השוק קטסטרופלי. בשבועיים האחרונים יש התרסקות טוטאלית", אומר בעלי רשת אופנה אחרת.

לבכיר בענף יש הסבר אפשרי לעלייה במכירות. "אסור לשכוח שהמחירים עלו. אנחנו בודקים כמות פריטים שנמכרה, וכאן יש כנראה ירידה גדולה מאוד. נכון שחלק מהרשתות לא העלו מחירים, אבל אחרות כן העלו. מעלים מחיר ב-10 שקלים, אז לקוחות לא שמים לב. בגדול, תחושת הבטן לא טובה", הוא אומר.

מרבית הקניונים נהנו מעלייה בפדיונות החנויות ביולי, והבולט בהם הוא קניון מול הים באילת, שרשם עלייה של 17.6% בפדיונות שהגיעו ל-133 שקל למ"ר. ריבוי החנויות הקטנות בקניון מול הים תורם גם הוא לרמת המכירות הגבוהה.

קניונים נוספים שבהם נרשמו עליות חדות הם קניון רננים (15.3% ), אם כי הפדיון למ"ר הוא כמחצית מהפדיון במול הים ועומד על 64 שקל.

בקניון G כפר-סבא נרשמה עלייה של 13.2%, וקניון גירון באשקלון רשם עלייה של 11%. בילו סנטר וקניון מלחה רשמו עליות של 9.9% ו-9.6% בהתאמה. עליות של 8%-9% בפדיונות נרשמו בקניון מודיעין, קניון הנגב, קניון ארנה, קניון ממילא ודיזנגוף סנטר.

פדיון חנויות האופנה בקניונים / צלם: איל יצהר
 פדיון חנויות האופנה בקניונים / צלם: איל יצהר