הבאזז של "הדור הבא": נכנסה לטבלת התוכניות המדוברות ברשת

עפ"י מדד באזילה, "כוכב נולד 9" שהסתיימה באחרונה ממשיכה להוביל את הרשימה בפער ניכר

5 שבועות מאז השקת ספינת הדגל של ערוץ 10, "הדור הבא 24/7", נראה כי הספינה המקרטעת מצליחה סוף-סוף לצוף מעל המים - כך לפחות על-פי טבלת התוכניות המדוברות לחודש יולי של חברת המחקרים באזילה, שבודקת את "התהודה" של תוכניות הטלוויזיה כפי שהיא באה לידי ביטוי באינטרנט.

מהמחקר עולה כי במהלך חודש יולי הצליחה התוכנית לייצר סביבה 1,250 שיחות - ולהיכנס לראשונה לטבלת 10 התוכניות המדוברות ביותר ברשת.

מעבר לכך, בחינה של חלוקת נפח השיחה לאורך החודש האחרון מצביעה על מגמת עלייה במספר השיחות על התוכנית בשבועיים האחרונים. נקודת ה'פיק' של הדיונים ברשת סביב התוכנית נרשמה ביום רביעי האחרון, היום שבו נכנסו לווילה קובי פרץ וניר לוי.

בראש הטבלה - כצפוי ובפער עצום מול יתר התוכניות - נמצאת "כוכב נולד" של זכיינית ערוץ 2 קשת, שעונתה התשיעית הסתיימה לפני שבוע.

תוכנית אחרת שרשמה הצלחה מפתיעה בחודשים האחרונים היא "היכל התהילה" של ערוץ 24, זאת למרות שהניתוח מגלה כי מאז פרק הסיום ב-17 ביולי נרשמה ירידה חדה בנפח השיחה על התוכנית ברשת. בחודש הבא היא צפויה להיעלם מהמכ"ם.

מעניין לראות את התחרות הצמודה בנפח השיחה שמחוללות התוכניות האחרות בעשירייה הראשונה. ביניהן ניתן למצוא שלוש תוכניות נוספות שהצליחו לראשונה לעורר מספיק עניין ברשת ולהיכנס לטבלת התוכניות המדוברות: "רמזור", "ערב טוב עם גיא פינס", ו"מאסטר שף".

העונה הנוכחית של "רמזור", שזוכה לרייטינג חסר תקדים לתוכנית, מצליחה לראשונה לחולל תהודה מאסיבית ברשת.

"מאסטר שף", שעד כה הייתה בעיקר בשלב האודישנים, זוכה להיכנס למקום השישי בטבלה, תוך שהיא מבססת את מקומה כתוכנית בישול מובילה. מטבע הדברים, דמותו של אייל שני זוכה להתייחסויות רבות ברשת.

מעניינת גם היעדרות "פולישוק" מהטבלה. הסדרה, שסגרה עונה בשבוע שעבר, הצליחה ליצור שילוב של קומדיית מצבים עם ביקורת חברתית נוקבת, שבימים אלה מקבלת ביטוי ברחובות ישראל. למרות זאת, היא הגיעה "רק" למקום ה-11 עם 710 שיחות ברשת בחודש יולי.

"מדד התוכניות המדוברות," המבוצע מדי חודש על-ידי באזילה עבור "גלובס", מבוסס על מדידת מספר השיחות שהתפרסמו על כל התוכנית במדיה החברתית - פורומים, טוקבקים, בלוגים, סטטוסים וציוצי טוויטר.