מודיעין מנהלת מו"מ עם רציו לרכישת 20% מרישיון "גל"

(עדכון) - אתמול הודיעה איזי אנרגיה כי היא מנהלת מגעים לרכישת 10% מהרישיון המדובר ■ בנוסף, רציו מנהלת מו"מ גורמים שונים לגבי האפשרות שישמשו כמפעיל בשטח

יום לאחר שהודיעה רציו כי היא מנהלת מו"מ עם "גורמים שונים" בנוגע למכירת זכויות בשטח רישיונות "גל" בו היא מחזיקה ב-100%, כאשר 10% כבר ניתנו כאופציה לחברת הזדמנות ישראלית. חושפת הבוקר חברת מודיעין שבשליטת IDB וצחי סולטן כי היא החלה בניהול מגעים עם רציו לרכישת 20% מזכויות ההשתתפות ב"גל".

נציין כי מודיעין דיווחה הבוקר לבורסה כי היא מנהלת את המגעים עם רציו לצורך בדיקת האפשרות להצטרף כשותפה לבקשה לקבלת רשיונות בשטח ההיתר המוקדם, אשר בכוונת רציו להגיש עם פקיעתו של ההיתר המוקדם ב-15 באוגוסט, וכי מתנהל ביניהן מו"מ לרכישת 20% מזכויות ההשתתפות בשני הרשיונות שיתבקשו בשטח ההיתר במסגרת הבקשה. מודיעין מציינת בהודעתה כי המגעים טרם הגיעו לכדי הסכם מחייב.

נציין כי גם חברת איזי אנרגיה הודיעה אתמול (ד') לבורסה כי היא מנהלת משא ומתן עם רציו לרכישת 10% מזכויות הקידוח בשני הרישיונות שבאתר "גל".

חברת רציו כאמור, פירסמה הודעה לבורסה כי היא מנהלת מו"מ עם "מספר גורמים" בנוגע למכירת זכויות באתר המדובר. כמו כן, פירסמה רציו בהודעתה כי היא מנהלת מו"מ עם גורמים שונים לגבי האפשרות שישמשו כמפעיל בשטח הרשיונות.

שטח רשיונות "גל" הממוקדם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה, כאשר חלקו המזרחי של האתר גובל בחלק הדרום-מערבי של אתר "לווייתן". שטח ההיתר הינו אחד הגדולים בגבולות המים הכלכליים של מדינת ישראל והוא מתפרש על פני כ-1.77 מיליון דונם.

נציין כי לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי ממצאי הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך בהיתר החיפושים "גל" מצביעים על פוטנציאל להימצאות נפט בשטח ההיתר. הממצאים הוגשו ב-15 ביולי לממונה על ענייני הנפט. עוד נחשף כי מדובר בשני מבנים לפחות הנמצאים בעומקים שונים, אשר עשויים להכיל נפט וגז טבעי.