הבונוס של מכבי חיפה מאירופה עד כה: 2.56 מיליון אירו (וזאת רק ההתחלה)

בכרמל מתחילים לספור את המזומנים בעקבות ההעפלה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות; הרייטינג הממוצע למשחק מול מאריבור, ששודר בערוץ 10, הסתכם ב-11.6%

ההעפלה של מכבי חיפה אתמול (ד') לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות (האחרון לפני שלב הבתים), בעקבות התיקו 1-1 בסלובניה מול מאריבור, הבטיח למועדון בונוס כספי מאופ"א בסך 2.56 מיליון אירו, על-פי המפתח הבא: 200 אלף אירו מענק אוטומטי עבור זכייה באליפות בישראל; 260 אלף אירו בגין מעבר של שני שלבי מוקדמות; ועוד 2.1 מיליון אירו עבור השתתפות בפלייאוף.

בכל מקרה, לאחר צמד משחקי הפלייאוף תגדיל חיפה את הסכום הזה: אם תעפיל לבתים של הצ'מפיונס, ימחקו כל הבונוסים שצברה עד עתה, ובמקומם היא תקבל מענק העפלה אוטומטי לשלב הבתים בשווי 7.2 מיליון אירו; אם תפסיד בפלייאוף, היא תנשור ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית, שם מובטח לה בונוס אוטומטי של מיליון אירו (והכספים שצברה עד עכשיו במוקדמות האלופות יישארו אצלה).

ניצחון בשלב הבתים של האלופות שווה 800 אלף אירו נוספים, וכל תוצאת תיקו - 400 אלף אירו. בליגה האירופית ניצחון מכניס 140 אלף אירו, ותיקו - 70 אלף. סכומים אלו יצטרפו לתמלוגי ה-Market Pool שאופ"א מחלקת, שהם תמלוגים שמוענקים לקבוצות שמשתתפות במפעלים האירופיים לפי שלושה פרמטרים: הנתח היחסי ששילמו ערוצי הטלוויזיה מכל מדינה המיוצגת במפעלים עבור זכויות השידור של ליגת האלופות/הליגה האירופית; כמות המשחקים הכוללת ששיחקה קבוצה במפעל; והמיקום הסופי של הקבוצה בליגה המקומית שלה בעונה שקדמה לקמפיין האירופי.‏‏

כמו כן, תכניס חיפה כספים נוספים ממכירת כרטיסים ומנויים.

אגב, נמשכת מגמת העלייה ברייטינג של מכבי חיפה העונה. המשחק הראשון של הירוקים העונה ששודר בערוץ ברודקאסט, נגד בוראץ הבוסנית, קיבל 6.4% בלבד בערוץ 10. בשבוע שעבר המשחק הראשון עם מאריבור כבר עלה ל-9.8%, ואילו המשחק אמש גרף 11.6% רייטינג ממוצע בקרב משקי בית יהודיים.