ערב עליית הערוץ הערבי החדש: שינויים במבנה הבעלויות

חברה "הלא טי.וי" שזכתה במכרז הפקידה את הערבויות ■ הערוץ יעלה לאוויר בינואר 2012

חברת הלא טי.וי, שזכתה במכרז להפעלת הערוץ הערבי הייעודי שפרסמה מועצת הכבלים והלוויין, הפקידה בראשית השבוע את הערבויות העומדות על 3 מיליון שקל וההון העצמי העומד על 5 מיליון שקל, שנדרשו ממנה לצורך קבלת הרישיון.

בתוך כך, באחרונה הודיעה הקבוצה על מכירת חלקו של אחד מבעלי המניות, "ניוסאונד אינטראקטיב", ליתר החברים. מדובר ב-5% מהמניות. לא מן הנמנע כי עד שיעלה הערוץ לאוויר בינואר 2012, צפויים שינויים נוספים בקרב בעלי המניות. הלא טי.וי צפויה לקבל את רישיונה כבר במהלך השבועות הקרובים.

במקביל, הלא טי.וי הגישה בקשה רשמית לצירוף הערוץ לוועדת המדרוג.

הלא טי.וי הוא ערוץ ייעודי ראשון שיקום בשפה הערבית בישראל. בפעם האחרונה, ב-2005, החליטה החברה הזוכה, ענני תקשורת, שלא לקחת את הרישיון בסופו של דבר.

הפעם ענני תקשורת היא בעלת מניות בערוץ זה, אם כי לא בעלת השליטה הבלעדית. לצדה עומדות זכיינית ערוץ 2 רשת, 3סקטורס, בסאם ג'אבר, רנד, לב גליל, ביסאן הפקות, געפר פרח, רן אדליסט ועמי הולנדר.

בונים לוח שידורים

מנכ"ל הערוץ, ג'וזף אטרש, כינה את האירוע "היסטורי". לדבריו, "אנו מאמינים כי הלא טי.וי יהווה עבור הציבור הערבי פלטפורמה להצפת הנושאים הבוערים שעל סדר יומו לתודעה הציבורית, ובטוחים כי תוך זמן קצר הערוץ יהפוך למדורת השבט של הציבור הערבי בישראל. כיום אנו בעיצומן של ההכנות לעליה לאוויר, ולצורך כך אנו פועלים במקביל בכל החזיתות - החל מתכנון מערך השידורים, גיוס כוח-אדם מקצועי, בניית לוח השידורים, פיתוח פורמטים וצילום פיילוטים".

אטרש הוסיף כי "במקביל אנו מנהלים שיחות היכרות עם מפרסמים ופרסומאים ומאפשרים להם להתרשם מכוונות הערוץ, מלוח השידורים שלו ובעיקר מהפוטנציאל העסקי הגלום בו.

"אנו משוכנעים כי כל קמפיין טלוויזיוני שיעלה בערוצים המסחריים ימצא את דרכו גם לערוץ הערבי הייעודי, אשר למעשה יאפשר לראשונה למפרסמים חשיפה ל-20% מהאוכלוסייה בישראל שכיום אינה חשופה לפרסום זה. לשמחתנו, גורמים מובילים במשק כבר הביעו נכונותם ואת התחייבותם לפרסום בהיקפים גדולים החל מהיום הראשון לשידורים".