ישראל ביתנו: נתנגד לפתיחת שוק החלב ליבוא

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "הרפורמה מתעלמת מחוק החלב; הצרכן הישראלי ישלם יותר" ■ התאחדות האיכרים ותנועת המושבים לנתניהו: "הממשלה בוחרת בפתרון הקל"

שרי מפלגת "ישראל ביתנו" הודיעו אמש (מוצ"ש) כי יתנגדו בישיבת הממשלה היום לקבלת המלצת ועדת קדמי לפתיחת שוק החלב ליבוא.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הבהיר כי "הרפורמה שגובשה בחופזה תוך התעלמות מחוק החלב, אשר גם היועצים המשפטיים מסתייגים ממנה, תגרום לקריסה כלכלית של מאות רפתנים, חקלאים ופועלי ייצור בפריפריה".

לדבריו, "לא ניתן לפגוע באנשים שהם מלח הארץ, שבעצם ישיבתם לאורך קווי העימות מקיימים הלכה למעשה את ערכי הציונות. הקוטג' התייקר גם כאשר מחיר החלב הגולמי ששולם לרפתנים ירד".

מיסז'ניקוב טוען כי "אימוץ 'מתווה קדמי' יהרוס את משק החלב הישראלי, יגביר את התלות של מוצר מזון בסיסי כל-כך ביבוא, ובמקום להוזיל את מחיר החלב - הצרכן הישראלי יצטרך לשלם יותר".

"המחאה החברתית מובילה ללחץ פופוליסטי"

עוד שלחו אתמול בערב ראשי התאחדות האיכרים בישראל ותנועת המושבים מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במחאה על קבלת המלצות ועדת קדמי.

לדבריהם, "המחאה החברתית המתחוללת מובילה לצעדים נמהרים הנגרמים מלחץ פופוליסטי. תחת המסווה של כלכלה חופשית, הממשלה בוחרת בפתרון הקל בדמות פתיחת שוק החלב ליבוא, במקום בפתרון הנכון - טיפול בחוסר התחרות בשוק ופערי התיווך העצומים".

נזכיר כי הבוקר (א') ב-10:00 צפוייה להתקיים הפגנה של יצרני החלב ותושבי היישובים החקלאיים בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כמחאה על כוונת הממשלה לקבל את המלצות ועדת קדמי. (לסיפור המלא)