בצל הפסדיה על הנייר בקרדיט: הלוואה של 500 מ' ש' לכור

קבוצת אי.די.בי מדווחת לבורסה כי תעניק הלוואת גישור בהיקף של 500 מיליון שקל לכור, ברקע הפסדים "על הנייר" מהחזקת מניות קרדיט סוויס ■ ההפסד הכולל מגיע לכ-2 מיליארד ש'

קבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר, מדווחת היום (א') לבורסה בת"א על הסכם הלוואת גישור בהיקף של 500 מיליון שקל לחברת כור . כ-413 מיליון שקל מההלוואות יינתנו על ידי דסק"ש ועד כ-87 מיליון שקל מחברת אי.די.בי פיתוח.

הלוואת הגישור מגיעה על רקע החזקותיה של כור במניות קרדיט סוויס , בהיקף של כ-3.21%. ההפסד של כור "על הנייר" מההשקעה, כבר מגיע לכ-2 מיליארד שקל. כור רכשה את המניות תמורת 6.97 מיליארד שקל בין מאי 2008 למארס 2010, כאשר השווי הנוכחי של המניות עומד על כ-4.7 מיליארד שקל.

מועד פירעון ההלוואות יהיה המועד בו כור תקבל בפועל את כספי ההלוואה שתועמד לה במסגרת השלמת עסקת המיזוג בין מכתשים אגן לכמצ'יינה, או ה-31 למארס 2012 - המוקדם מביניהם.

בהודעה לבורסה נמסר כי "נטילת הלוואת הגישור נעשתה בעקבות התנודתיות הגבוהה וירידות המחירים החדות בבורסות העולם", שהובילו בסופו של דבר לירידה גם במחיר מניית קרדיט סוויס בימים האחרונים.

למרות ההפסד הכבד "על הנייר" עד כה נזכיר, כי בסבב השקעה קודם של החברה בקרדיט סוויס, כור הרוויחה 3.6 מיליארד שקל (כולל דיבידנדים). מניית קרדיט סוויס נסחרת כעת בשפל של כשנתיים בבורסה בשווייץ, ונסחרת גם בבורסה בניו יורק.