ניסינות למנוע דיון בדוח מבקר המדינה ברשות השנייה

יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם, דרש ממבקר הפנים ברשות השנייה להתפטר

עימות בין יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, יעקב שחם, לבין מבקר הפנים של הרשות, ד"ר הרצל כהן, וזאת על רקע דיון של מועצת הרשות השנייה בנושא דוח מבקר המדינה. בשיאו של העימות דרש שחם מכהן להתפטר מתפקידו ואף טען כי "מבקר הפנים לא רשאי לבקר את המועצה ואת החברים בה".

בישיבה ביום חמישי עלה לדיון נושא דוח מבקר המדינה שיצא במאי השנה ובו עיסוק רב ביעקב שחם. על-פי הדוח, שחם לא דיווח לוועדת המינויים על העובדה שהוא ושר התקשורת משה כחלון רשומים יחד כדירקטורים בחברה שהיתה בתהליכי רישום אך לא פעילה משנת 2000.

כמו כן, המבקר מיכה לינדנשטראוס תהה כיצד ייתכן שכבר בישיבה הראשונה של מועצת הרשות, שחם מונה להיות יו"ר ועדת הטלוויזיה. "חברי המועצה נדרשו להצביע על מינויו של יו"ר הוועדה לפני שזו גיבשה את הנושאים העקרוניים ובלא שחבריה הספיקו להכיר זה את זה. בנסיבות אלה עלול להתעורר חשש בדבר המניעים להקדמת מינויו של יו"ר הוועדה", כתב לינדנשטראוס.

הגנו על המבקר

בפתח הישיבה אמר יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, כי הדיון במועצה יתמקד בדוח מבקר המדינה, שביקר את פעילות הרשות וכן את חלק מחבריה. עם סיום דבריו, הציג מבקר הפנים, ד"ר כהן, את האספקטים השונים של הדוח.

זמן קצר לאחר שהחל הדיון נשאל המבקר אם המועצה עומדת לדון גם בביקורת של מבקר המדינה כלפי שחם. בתגובה דרש שחם כי המועצה לא תדון בשום דבר שקשור לתפקוד המועצה, שכן אין זה מסמכויותיו של המבקר לדון בהם, שכן לדבריו, מבקר הפנים אינו רשאי לבקר את המועצה או את חבריה. לבסוף כאמור דרש שחם כי כהן יתפטר מתפקידו.

בתגובה לדברים הקשים הגנה חברת המועצה ויו"ר ועדת הביקורת, רונית אנטלר, על המבקר כהן ואמרה לשחם כי "זכותו וחובתו של מבקר הפנים לבקר גם את עבודת המועצה. המבקר לא יתפטר, ואל תתנפל עליו. תבדוק את עצמך קודם שאתה מאשים אחרים".

עוד אמרה אנטלר כי "המבקר עובד על-פי חוק, ולכן זו זכותו וחובתו לבקר גם את עבודת המועצה. לכבוד הוא למועצה שיש לה מבקר פנים שמבקר את עבודתנו".

יצוין כי מספר חברי מועצה עזבו את הדיון במהלכו בשל מה שהוגדר כ"טונים צורמים ולא נעימים שעלו בלהט הדברים מפיו של שחם".

יעקב שחם מסר בתגובה: "הדברים רחוקים מהמתואר, וחלקם לא נכונים. באופן אישי יש לי הערכה רבה למבקר הפנים. יותר מכך לא אוסיף מילה".

ד"ר הרצל כהן מסר: "אני מנוע מלהגיב לשאלות עיתונאים".

ד"ר אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, מסר בתגובה: "אין מקום להתייחס לחילופי דברים שבין משתתפי דיוני המועצה".