S&P מרגיעה את צרפת: הדירוג נותר AAA והתחזית יציבה

הכלכלן הראשי של S&P סירב לדבר על הספקולציות שיכולות להוביל את צרפת לאבד את הדירוג המירבי ■ על הורדת הדירוג לארה"ב: "השווקים ציפו לזה. ישנה עדיין נזילות רבה בשווקים"

סוכנות דירוג האשראי S&P, אשר חתכה ביום ו' את דירוגה של ארה"ב, מרגיעה היום (א') את הצרפתים ומותירה את תחזית הדירוג לחוב של צרפת "יציבה", מה שמבטיח כי בטווח הזמן הקצר (90 הימים הקרובים) לא יופחת דירוג האשראי המושלם, "AAA", של אחת הכלכלות המובילות באירופה.

הותרת תחזית הדירוג של צרפת יציבה הינה על אף העמקת משבר החובות ביבשת והצניחה בעקבות הורדת דירוג החוב של ארה"ב מ"AAA" ל-"+AA".

הכלכלן הראשי של S&P, ז'אן מישל סיקס אמר היום לסוכנות הידיעות הצרפתית, פרוגרם, כי צרפת נותרה עם תחזית דירוג יציבה וסירב לדבר על הספקולציות שיכולות להוביל את צרפת לאבד את הדירוג המירבי.

נזכיר כי אחת הסיבות שציינה S&P ביום ו' בקשר עם הורדת הדירוג של ארה"ב היתה כי הפוליטיקאים הפכו בעלי יכולת פחותה לשלוט בגירעון הפיסקאלי האדיר ובנטל החובות.

כאשר נשאל הכלכלן הראשי של S&P ביחס לתגובות שצפויות להיות בשווקים בתגובה להורדת הדירוג של ארה"ב אמר סיקס: "השווקים ציפו לזה. ישנה עדיין נזילות רבה בשווקים".

נציין כי על רקע הורדת הדירוג לארה"ב שצפויה לגרור את השווקים ברחבי העולם לנפילות, כפי שאנו רואים היום בישראל, דווח ב"בלומברג" כי הנגידים של הבנקים המרכזיים של אירופה יערכו היום שיחת חירום, שמטרתה למנוע מספרד ומאיטליה להפוך לקורבנות החדשים של משבר החובות. השיחה תערך בשעה 19:00 (שעון ישראל). בנוסף, יתכן ששרי האוצר של מדינות ה-G7 יקיימו בשעות הבוקר המוקדמות מחר, בטרם פתיחת השוק ביפן, שיחת ועידה טלפונית.