יושבים על הגדר

שלושה שחקנים מהטופ העולמי עדיין תקועים בין ספקולציות לאי-ודאות. איפה ישחקו פברגאס, טבז ו-ווסלי סניידר? ולמה לקבוצות הגדולות אין מספיק כסף לקנות אותם?

אנחנו נמצאים כבר לאחר שריקת הפתיחה בליגות של גרמניה וצרפת; בספרד יוצאים לדרך בעוד שבוע עם צמד משחקי הסופרקאפ בין ברצלונה לריאל מדריד; הפרמיירליג החלה אתמול (א') עם גביע הקהילה; וגם באיטליה מתקרב הקיק-אוף של הסרייה A בצעדי ענק (בעוד שבועיים). אמנם עונת הכדורגל 2011/12 מעשית כבר כאן, אבל חלון ההעברות, שייסגר בליגות הבכירות ביבשת רק ב-1 בספטמבר, יוצר תופעת לוואי: שחקנים גדולים, מהטופ של הענף, שעדיין לא יודעים איפה הם ישחקו בעונה הבאה. הנה תמונת המצב של שלושה מהגדולים ביותר שיושבים על הגדר:

ססק פברגאס: איחוד בקטאלוניה?

זה הסוד הכי פחות שמור בכדורגל העולמי בשנה האחרונה - כולם יודעים ומדברים בגלוי על הרצון של ברצלונה לקלוט בחזרה את הקשר שעזב אותה לארסנל בגיל 16. אבל הקטאלונים קצרים בכסף, אחרי שרשמו הפסדים תפעוליים של 86.4 מיליון אירו בשנתיים האחרונות, ובמיוחד לאחר שכבר רכשו הקיץ שחקן אחד עבור סכום גדול (אלכסיס סאנצ'ז מאודינזה, עבור 26 מיליון אירו). לכן הם לא ממהרים לעמוד בתג המחיר שהציבו התותחנים על פברגאס - 40 מיליון ליש"ט (46 מיליון אירו) - וכבר הספיקו להגיש לארסנל בפגרה שלוש הצעות נמוכות יותר שנדחו על הסף.

אחת ההתמחויות של ארסן ונגר, מאמן ארסנל, היא למכור שחקנים רגע לפני שהם עוברים את שיאם המקצועי ולקראת התחלת תהליך הדעיכה שלהם. תיירי הנרי, פרדי ליונברג, עמנואל פטי, אוברמרס, פירס, ויירה, וילטורד - זוהי רשימה חלקית בהחלט של שחקנים שעזבו במהלך תקופתו של ונגר, ולא הצליחו לשחזר לאחר מכן את אותה היכולת שהפגינו תחת המאמן הצרפתי. במקרה של פברגאס בן ה-24, הרי שתג המחיר הגבוה שלו נובע גם מהעובדה שוונגר חושב שפברגאס עדיין רחוק כמה שנים מהשיא המקצועי שלו. ונגר גם דאג להבהיר את הנקודה הזאת לדירקטוריון של ארסנל.

עניין נוסף שוונגר יודע הוא שלמרות הקבלות שלו וכל הדברים הטובים שעשה בארסנל ב-15 השנים שלו במועדון, אחרי 6 שנים רצופות ללא זכייה בתואר משמעותי (מאז הגביע האנגלי ב-2005), הסכמה שלו למכור דווקא עכשיו את הכוכב הכי גדול שלו תצטייר רע מאוד אצל אוהדי הקבוצה.

כך או כך, ברצלונה נראית נחושה להשלים את המהלך. מאמן הקבוצה, פפ גווארדיולה, אמר בשבוע שעבר לתקשורת כי "נשאר לנו עוד שחקן אחד להחתים כדי להשלים את הסגל שלנו לעונה הקרובה, וכולם יודעים מי זה". פברגאס, מבחינתו, ישמח לחזור לקבוצת האם שלו ולהתאמן תחת האליל שלו גווארדיולה. בין השניים שוררת מערכת יחסים מיוחדת: כשהיה במחלקת הנוער של ברצלונה, וגווארדיולה שימש כקפטן של הקבוצה הבוגרת של בארסה, העניק פפ לפברגאס את החולצה שלו, לאחר שהוריו של ססק התגרשו, מתוך ניסיון לנחם אותו. למזלה של ברצלונה, ססק עצמו רוצה באופן כמעט נואש לעבור אליה. כל כך נואש, עד כדי כך שלפי פרסום מאתמול ב"מייל און סאנדיי", אמר פברגאס לראשי ארסנל שהוא מוכן לוותר על בונוסים בשווי 4 מיליון ליש"ט אותם הוא היה אמור לקבל מהמועדון הקיץ, רק על מנת שיסכימו לחתום לו על השחרור לקאמפ נואו.

איך זה ייגמר: הרצון הנואש של ברצלונה ופברגאס להשלים את העסקה יביאו את השחקן לקאמפ נואו עוד הקיץ. ואם לא הקיץ, אז בקיץ הבא. מתישהו העסקה הזאת תתרחש.

קרלוס טבז: טלנובלה בספרדית

גם המעבר של החלוץ הארגנטיני ממנצ'סטר סיטי הפך מזמן לטלנובלה. כבר בינואר הגיש טבז בקשה רשמית להיכנס לרשימת ההעברות של המועדון, אבל מכירה שלו באותו חודש לא הבשילה לכדי עסקה; ואילו בקיץ הנוכחי, כזכור, היה טבז על סף חתימה בקורינתיאנס, עניין שנפל בעקבות חוסר היכולת של הברזילאים לעמוד בדרישות הכספיות של השחקן (שכר של 250 אלף ליש"ט בשבוע) ושל הסיטי (סכום העברה של כ-40 מיליון ליש"ט).

שמו של טבז, שיחזור היום לאימונים של הסיטי אחרי שקיבל חופשה בתום משחקי הקופה אמריקה, מקושר כרגע עם אינטר וריאל מדריד שעדיין שוקלות לרכוש אותו. היחס של טבז כלפי החיים בעיר מנצ'סטר נע על הסקאלה שבין שנאה לתיעוב, אבל סיפור המעבר שלו מורכב יותר: אשתו, ונסה, שגם מגדלת את שתי בנותיהם בארגנטינה, לא מוכנה להתגורר באירופה, אחרי שלא הצליחה להסתגל לחיים מחוץ לבואנוס איירס ובמיוחד סבלה מהמגורים במנצ'סטר בשנים האחרונות. מעבר של טבז לברזיל היה יכול להיות אידיאלי מבחינת המשפחה.

איך זה ייגמר: תג המחיר הגבוה, יחד עם העובדה שטבז לא ימהר לקחת הצעה מקבוצה אחרת באירופה בגלל ענייניו האישיים, ישאיר אותו בסופו של דבר במנצ'סטר לשנה נוספת.

ווסלי סניידר: מחמאות מקאנטונה

אם אריק קאנטונה אומר משהו, בדרך כלל מתייחסים לדבריו בכובד ראש באולד טראפורד. בשבוע שעבר אמר האגדה הצרפתית על ווסלי סניידר: "אין כרגע שחקן כמוהו בכדורגל. הוא מאוד חזק, ולפעמים מזכיר לי את עצמי. הוא בדיוק מה שמנצ'סטר יונייטד צריכה כרגע". למי ששכח, סניידר הוביל בקיץ שעבר את אינטר לדאבל באיטליה, זכייה בצ'מפיונס ליג, וקינח חודשיים אחר כך כשסחב את הולנד עד לגמר המונדיאל.

סניידר, שפתח בשבת בהרכב של אינטר במשחק ההפסד שלה 2-1 למילאן בסופרקאפ האיטלקי שהתקיים בבייג'ין, לא פוסל בכלל אפשרות לעזוב את אינטר. כנשאל בשבוע שעבר האם קיים סיכוי שהוא יחליף את צבע החולצה הקיץ, אמר ההולנדי: "יכול להיות. שיחקתי כבר בהרבה קבוצות גדולות בהולנד, ספרד ואיטליה. כרגע טוב לי כאן באינטר, אבל תמיד יש סיכוי שמשהו יקרה".

מצד שני, יונייטד קצרה במזומנים אחרי שכבר הוציאה הקיץ 57.3 מיליון אירו על שחקנים חדשים - פיל ג'ונס, אשלי יאנג ודויד דה חאה, ומנגד הכניסה רק 8.1 מיליון אירו על מכירת שחקנים, וסניידר, אחד מקשרי ה-50/50 המוערכים ביותר כיום בעולם, הוא לא שחקן שיימכר בזול.

ביום שישי פרסם עיתון ה"גזאטה דלו ספורט" האיטלקי ידיעה לפיה דווקא מנצ'סטר סיטי סיכמה על רכישתו של סניידר. גם סיטי וגם אינטר מיהרו להכחיש את הדיווח.

איך זה ייגמר: במקרה הזה אפשר להאמין רק לדבריו של סניידר עצמו: "הכל יכול להיות. אינטר צריכה כסף, אם המחיר הנכון יגיע הם ימכרו אותי".