27% רייטינג לשידור הפגנת המחאה אמש בערוץ 2

זאת לעומת רייטינג של 10.2% בערוץ 10 ■ לוח השידורים הרגיל בוטל אמש עקב סיקור הפגנת הענק, והסדרות "רמזור" ו"סברי מרנן" של קשת לא שודרו

שידורי המהפכה מהאולפנים, השדרות והכיכרות שלטו אמש (מוצ"ש) במרקעי הטלוויזיה. שידורי הפגנת המחאה בערוץ 2 התייצבו אמש בראש טבלת הרייטינג עם 27% צפייה בקרב משקי-הבית היהודיים.

כיסוי המחאה בערוץ 10 זכה ל-10.2% צפייה. שידור לילה מאוחר של המחאה ששודר גם הוא בערוץ 10 זכה ל-8.4% צפייה.

מהדורות החדשות, שגם הן עסקו בעיקרן במחאה החברתית, זכו ל-21.2% צפייה בקרב צופי חדשות ערוץ 2 ול-7.6% צפייה בקרב צופי "המגזין" של חדשות ערוץ 10.

"גבוה וגרינבאום" ששודרה על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת עוד בטרם הסתיימה העצרת המרכזית בתל-אביב, זכתה ל-13.2% צפייה. "מה נסגר", ששודרה מאוחד יותר בערוץ 10, רשמה נתון של 7%.

שינויים בלוח השידורים

אנשי הרשות השנייה, שימו לב: אם זה יימשך כך, אתם צפויים לקבל בקרוב דרישות מהזכייניות להקלה במחויבויות לנוכח השינויים בלוח השידורים. המחאה החברתית הולכת וצוברת תאוצה, ודוחקת מלוח השידורים את התוכניות שתוכננו לשיבוץ בלוח זה, מה שיקשה על עמידה במכסות הסוגה העילית. אחת התוכניות שהשקתה נפגעת מכך היא "סברי מרנן", שהפער בין הפרק השני של התוכנית לתוכנית ההשקה הולך ונפער.

התוכנית עתירת הכוכבים של טדי וקשת מביאה בהשקתה השבוע ביום חמישי 28% צפייה. העובדה שביום שבת החליטו אבי ניר, מנכ"ל קשת, ואבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, להאריך את שידור העצרת ולוותר על לוח השידורים שאמור היה להיות מורכב מ-3 דרמות ברצף, פוגע בשקלול הרייטינג של הזכיינית בסופו של דבר שמוותרת גם על פרק של "רמזור". ואולי זה, לעת עתה, שינוי הסדר הציבורי הגדול ביותר שהמחאה הזו הולידה.

שבוע מוצלח לרשת

תקלה בהעברת הנתונים עיכבה את מדידת הרייטינג, ועם זאת, על-פי נתונים ראשונים ולא מוחלטים, בחדשות ירוץ 2 החל מהשעה 21:00 ועד ל-23:00 הרייטינג עשוי להגיע ל-27% צפייה, ובערוץ 10 עד ל-11% צפייה.

ההחלטה להאריך את השידור, על-פי בכיר בחדשות ערוץ 2, התקבלה רק בסמוך לשעה 22:00 בערב, לאור ריבוי המפגינים ברחבי הארץ. גם הפסקות הפרסומות היו מדודות באופן יחסי - ערוץ 10 שידר מדי שעה בפריים (20-23), שני מקבצי פרסומות. ערוץ 2 שידר בשעה שבין 21:00 ל-22:00 רק מקבץ פרסומות אחד (ביתר השעות, שניים).

"מאסטר שף", ביום חמישי האחרון, ממשיכה בנתונים הגבוהים עם 27.6% וגוברת משמעותית על "לעוף על המיליון" שמגיעה ל-6% צפייה באותו יום.

השבוע האחרון היה מוצלח בעבור הזכיינית רשת. ביום שלישי מצליחה הזכיינית להשיג נתון של 25.7% צפייה עם "אחד נגד 100" ששבה אל המסך. נתון דומה משיגה השבוע תוכנית הדוקו של צופית גרנט, "למה לא סיפרת לי", על נערות אמהות. "צחוק מעבודה" של רשת עם כמעט 22%, ו-"החיים זה לא הכול", של רשת אף היא, עם 25%.

באותו היום בערוץ 10, נסוגה "החברים של נאור" ומגיעה ל-13.6% צפייה בלבד. "הדור הבא" רק עם 10.6%. "אמא מחליפה" (קשת) משיגה השבוע 23.5% צפייה, ואילו המשדר המיוחד "מדינה בהלוואה" של טלי מורנו משיג 20.2% צפייה. באותו יום המשדר "60 שניות", גם הוא על המצב החברתי, מגרד מעט יותר מ-11%.