הוזלה בחשמל? חברת החשמל קיבלה אישור שימוש במזוט

חברת החשמל קיבלה הערב את אישור המשרד להגנת הסביבה להפעיל שתיים מתוך שש היחידות לשימוש במזוט ■ כרגע בוחנים ברשות החשמל עד כמה האישור יוזיל את התייקרות תעריף החשמל

חברת החשמל קיבלה הערב (א') את האישור להפעיל שתיים מתוך שש היחידות לשימוש במזוט. שר האוצר פנה בימים האחרונים לשר להגנת הסביבה בבקשה לאפשר שימוש מוגבל במזוט, צעד העשוי להביא להפחתה נוספת בתעריף החשמל.

כרגע בוחנים ברשות החשמל עד כמה האישור לשימוש בכמות מוגבלת של מזוט יוזיל את התייקרות תעריף החשמל. הערכות הן כי תעריף החשמל יעלה בסביבות 10% בלבד.

נזכיר כי בחודש מארס האחרון נעתר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לבקשתה של חברת החשמל לאפשר לה לייצר חשמל באמצעות שריפת מזוט, וזאת בעקבות השיבושים באספקת הגז הטבעי מקידוח ים תטיס. עם זאת, בלשכתו של ארדן הבהירו כי מדובר באישור קצוב ל-12 שעות בלבד וכי בכל מקרה הוא אינו "צ'ק פתוח לזיהום סביבתי".

"במשך שנים חברת החשמל הייתה רגילה לשרוף דלקים מזהמים בזמני תקלה ללא כל התייחסות להשפעות הבריאותיות והסביבתיות, ועתה עליה להבין שכללי המשחק השתנו. אין יותר צ'ק פתוח לזיהום סביבתי רק כי מדובר בדרך זולה יותר לייצור חשמל", העריכו במשרד הגנת הסביבה.