בכיר חמאס ששוחרר מהכלא: "שליט כלוא בתנאים טובים"

השייח' חסן יוסף, בכיר חמאס ששוחרר בשבוע שעבר מהכלא עקב מחסור במיטות, טוען כי "אם הייתה עסקת חילופי אסירים, שליט היה מספר על הצד האנושי ועל היחס האישי שהוא מקבל"

העלייה לרגל לביתו ברמאללה של שיח' חסן יוסף, בכיר חמאס בגדה, נמשכת כבר 3 ימים ברצף. שש שנים הוא היה בכלא, ביום חמישי הוא שוחרר עקב מחסור במיטות בבתי הסוהר בישראל ואתמול אמר לערוץ 2: מנהיגי חמאס בכלא נפגשו עם בכירים ישראלים בנוגע לעסקת שליט.

"הייתה יותר מפגישה אחת בינינו ובין הנציגים המוסמכים לכך בעניין שליט. אם הוא היה משתחרר בקרוב, אם הייתה מתקיימת עסקת חילופים, שליט היה מספר לכם על הצד האנושי, על היחס האישי ועל תנאי המחיה הטובים שקיבל", אמר יוסף בריאיון.

את רתיעתה של ישראל מחמאס מכיר היטב, אבל שימו לב למה שאומר בשר מבשרה של חמאס. בסופו של דבר לא תהיה ברירה ליריבות המרות, אלא להידבר ביניהן: "אם חמאס תזכה בתמיכתו של העם הפלסטיני יכול להיות שיתקיימו מתישהו מגעים, דו שיח".

"תומך במפגינים בישראל"

"הדו-שיח הקשה ביותר מתקיים בין אויבים", הוסיף. "אין ברירה אלא שיתקיים בסופו של דבר דו-שיח בינינו, אך חמאס היום איננה חלופה לרשות הפלסטינית ואינה אחראית למשא ומתן".

סוגיות כמו עסקת שליט או ההצבעה באו"ם בספטמבר, מעסיקות מאוד את הציבור הפלסטיני, אבל לא רק הן. בימים האחרונים התקשורת ברמאללה כמו גם בעזה עוקבת מקרוב אחר המחאה החברתית בישראל, וליוסף יש מסר מפתיע למפגינים: "אני תמיד תומך במדוכאים ובמקופחים, בין אם הם ערבים, מוסלמים או יהודים".

רק על בנו מוסעב, שהודה שעבד כסוכן שב"כ לאורך שנים ונמלט לארה"ב, מסרב בכיר החמאס לדבר.