זה לא נגמר: גם מודי'ס מאיימת לחתוך הדירוג לארה"ב

סוכנות הדירוג הזהירה פעם נוספת מפני הורדת דירוג לכלכלה הגדולה בעולם לפני 2013 ■ "כדי שדירוג Aaa יישמר, אני צריכים לראות מאמצים נוספים מצד המחוקקים שיביאו לקיצוצים נוספים"

אחרי הורדת הדירוג של S&P, האם מודי'ס תהיה הבאה בתור? סוכנות הדירוג הזהירה פעם נוספת היום (ב') מפני הורדת דירוג לאג"ח של ממשלת ארה"ב לפני 2013 אם מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם לא ישתפר או התחזיות לא יצביעו על צמיחה משמעותית יותר. עם זאת, ציינו במודי'ס, כי קיים פוטנציאל להסכם נוסף בין הרפובליקנים לדמוקרטים על קיצוצים נוספים בתקציב.

"כדי שדירוג Aaa יישמר, אנו צריכים לראות מאמצים נוספים מצד המחוקקים שיביאו לקיצוצים נוספים תוך האצת הצמיחה", כתב האנליסט סטיבן הס בדוח של מודי'ס. "ההסכם של שבוע שעבר מצביע על כך שהגעה להסכם שעומד בקריטריונים אלה עד 2013 יהיה מאתגר, אך לא בלתי אפשרי".

השאלה האם המחוקקים בוושינגטון יוכלו להגיע להסכם קיצוצים נוסף עומדת במרכז חוסר ההסכמה בין סוכנויות הדירוג. בתוך כך, ביום ו', לראשונה בהיסטוריה, חברת הדירוג S&P הורידה את הדירוג המושלם (AAA) של ארה"ב לרמה של (+AA) עקב החוב הממשלתי הענק, והעניקה תחזית דירוג "שלילית", מה שמשאיר את הדלת פתוחה להורדות דירוג נוספות בהמשך.

הורדת הדירוג של S&P הפתיעה רבים מאחר והרפובליקנים והדמוקרטים בוושינגטון הגיעו להסכם להעלאת תקרת החוב האמריקני ב-2.4 טריליון דולר תוך קיצוצים של 900 מיליארד דולר בתקציב במהלך 10 השנים הבאות.

מודי'ס הוסיפה כי ארה"ב היא עדיין מדינה שזכאית לדירוג הגבוה ביותר אם כי "הסטטוס הזה מאויים במידה ואמצעים נוספים לשיפור הכלכלה בטווח הארוך לא יינקטו".