הגמלאים הפגינו בת"א: "שטייניץ, גם אתה תהיה זקן"

גימלאי ישראל דורשים שיקשיבו גם להם בזמן דיוני "ועדת רוטשילד" שהקימה הממשלה כדי להידבר עם מארגני המחאה ■ מאות קשישים הפגינו בדרישה להוזיל את מחירי התרופות

לא רק צעירים וסטודנטים: גם הקשישים מצטרפים למחאה החברתית של השבועות האחרונים, והיום (ב') הפגינו מאות מהם בתל אביב.

על פי טענתם, הממשלה לא מתכוונת לכלול אותם במסגרת השינויים החברתיים. שלטי "ביב לגמלאות" ו"שטייניץ, גם אתה תהיה זקן" הונפו. הקשישים דורשים, בין היתר, הוזלת תרופות ומניעת קיצוצי הפנסיה.

דרישות הקשישים יוצגו בפני צוות השרים הדן בהטבות החברתיות והכלכליות, בראשותו של הפרופ' מנואל טרכטנברג.

נציגי המוחים צפויים להציג היום או מחר מסמך דרישות ל-"צוות רוטשילד" שמינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בין העקרונות, שגובשו על-ידי נציגים מכל המאהלים ברחבי הארץ: הרחבת חוק חינוך חובה, עצירת ההפרטה, שינוי שיטת המיסוי וכמובן דרישת היסוד - דיור בר השגה.

בתוך כך, ביקר השר סטס מיסז'ניקוב בראיון לגלי צה"ל את הקמת הוועדה. "לא בטוח שזהו הפתרון היעיל. היה מדובר על כך שהיה צוות שרים מצומם שייפגש עם המומחים, עם המוחים ויציג פתרונות וחלופות. צריך גם להבהיר למוחים שלא כל פתרון שהם דורשים אפשר ליישם", אמר.

למרות הנכונות לשיתוף פעולה, מארגני המחאה הביעו ספקנות בנוגע לצוות שהקים ראש הממשלה, וכולל לא פחות מ-15 שרי הקבינט הכלכלי-מדיני ועוד שני שרים משקיפים - לימור לבנת ומיכאל איתן. בראש הוועדה, שתכלול גם שורת מומחים, יעמוד פרופסור עמנואל טרכטנברג.