אייל גבאי יעמוד בראש צוות תחום הדיור ב"צוות רוטשילד"

(עדכון) - "צוות רוטשילד" לשינוי כלכלי-חברתי בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג התכנס היום לפגישה ראשונה ■ טרכטנברג: "זהו אירוע מרגש" ■ הפורום ייפגש שוב ביום שלישי הבא

"צוות רוטשילד" לשינוי כלכלי-חברתי בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג התכנס היום (ג') לפגישה ראשונה. "זהו אירוע מרגש", אמר טרכטנברג בפתח הישיבה. בישיבה הוחלט על חלוקה לצוותים מקצועיים לפי מספר תחומים: מסים - בראשות פרופ' יוג'ין קנדל, תחרותיות ויוקר המחיה - בראשות ד"ר שלומי פריזט, שירותים חברתיים - בראשות גל הרשקוביץ' ותחום הדיור - בראשות אייל גבאי.

כמו כן הוחלט על הקמת שני צוותים רוחביים; האחד יפעל ברמת המאקרו לניתוח העלויות והמשמעויות של מסקנות צוותי הועדה ואיתור המקורות התקציביים, והשני יעסוק בהקמת תשתיות לזירות הדברות, כולל פתיחת הזירה האינטרנטית בהקדם.

"זהו אחד הימים הקשים ביותר בלוח השנה העברי, אך מעבר לחורבן הוא מסמל גם התחלה חדשה לעם היהודי. אני מקווה שתחילת עבודת הצוות ביום הזה תסמל פתיחה חדשה לעתיד טוב יותר", אמר טרכטנברג.

"יש בגל המחאה הזה הבעת כמיהה למשהו ממשי שנקרא צדק חברתי. השינוי תלוי ביכולת ההקשבה שלנו, וביכולת לתרגם את רחשי הציבור לשפת ההבנה המקצועית ולשפת העשייה המדינית. זה לא דבר קל אך אנחנו נעשה את זה. אני נפעם מההזדמנות הנדירה לחולל שינוי לטובה במדינה היקרה שלנו ואין לנו ברירה אלא להצליח במשימה", הוסיף יו"ר הצוות.

בסיכום דבריו אמר טרכטנברג "הוועדה הזו שונה מוועדות אחרות נוכח הצורך ברגישות חברתית. אתם, חברי הצוות, נחנתם בשילוב בין מקצועיות ורגישות חברתית".

בישיבה הציג פרופ' טרכטנברג את מטרת הועדה; לתרגם את רחשי הציבור להבנה מקצועית ועשייה מדינית. כמו כן הדגיש את לוח הזמנים הצפוף והצורך להתגייסות מלאה ואינטנסיבית של חברי הועדה. הפורום יתכנס שוב ביום שלישי הבא להצגת עבודת הצוותים, וזאת לאחר שכולם כבר החלו לקיים פגישות.