לו הייתי: כמה תעלה שעת עבודה של "צוות רוטשילד"?

1,044 שקל לשישה נציגים שיקבלו 174 שקל לשעה ■ אם לדוגמה, יתכנס הצוות במשך שלוש שעות בשבוע במשך חודש - יגיע הסכום לכ-12.5 אלף שקל

כמה תעלה שעת עבודה של "צוות רוטשילד"? 1,044 שקלים לשישה נציגים שיקבלו 174 שקל לשעה, כך עולה מנתוני השכר של הוועדה שמתפרסמים היום לראשונה.

אם לדוגמה, יתכנס הצוות במשך שלוש שעות בשבוע במשך חודש - יגיע הסכום לכ-12.5 אלף שקל - רק למשכורות חברי הוועדה. אם הוועדה תעבוד במשך חצי שנה - יגיע התקציב רק על המשכורות ל-75 אלף שקל. שנת עבודה של הוועדה תגיע ל-150 אלף שקלים רק על משכורות.

חשוב לציין כי כאן לא מסתיים התקציב. בבדיקה שערכנו מול משרד ראש הממשלה עולה כי "תקציב הוועדה כולה יגובש בהמשך". הדבר צפוי להקפיץ את החשבון לציבור.

איך הגענו לתחשיב? ב"צוות רוטשילד" שהוקם אתמול על ידי ראש הממשלה יש 22 נציגים. רוב הנציגים הם אנשי ציבור העובדים במשרות ממשלתיות ובהם היו"ר פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה, וכן אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה פרופ' יוג'ין קנדל - ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ועוד. עובדים אלה לא זכאים לתשלום עבור עבודתם בצוות.

אבל מלבדם בוועדה המורחבת יש כמה נציגים שאינם עובדי ציבור, שצפויים לקבל שכר של יועצים חיצוניים כחברי וועדות ציבוריות, כמו שחר כהן, יזם חברתי, ד"ר טלי רגב, כלכלנית, פרופ' רפי מלניק, וגידי גרינשטין, מייסד ונשיא מכון ראות.

פנינו למשרד ראש הממשלה על מנת לבדוק מה יהיה שכרם. שם נאמר לנו כי "תגמול חברי צוות טרכטנברג ייעשה בהתאם להוראות הקבועות לתגמול חברי וועדות ציבוריות ונהלי החשב הכללי".