למרות ההפצרות של ביניש: הרופאים מחדשים את העיצומים

ביום חמישי יושבתו מרפאות החוץ בבתי-החולים והמרפאות של קופ"ח כללית ברוב הארץ ■ ביום ראשון שביתה כללית בכל בתי-החולים הציבוריים ובכל במרפאות של הכללית

למרות ששופטי בית המשפט העליון הפצירו אמש (ב') בראשי ההסתדרות הרפואית להימנע מחידוש העיצומים בזמן השבוע הנוסף שניתן לניהול המשא-ומתן עם משרד האוצר, הודיע הערב (ג') הארגון על מספר צעדים ארגוניים.

על-פי ההודעה, ביום חמישי יושבתו מרפאות החוץ והמכונים של בתי-החולים, וחדרי הניתוח יעבדו במתכונת חירום בלבד. בנוסף, כל המרפאות של קופת-חולים כללית במחוזות מרכז, צפון, ירושלים ותל-אביב יושבתו לחלוטין ביום זה.

ביום ראשון הקרוב יושבתו כל בתי-החולים הציבוריים, והם יעבדו במתכונת שבת, וכן יושבתו כל המרפאות של קופת-חולים כללית ברחבי הארץ. ביום שני, בו יחזרו הצדדים לדווח לבית המשפט העליון על ההתקדמות במשא-ומתן, תחזור העבודה לסדרה.

נזכיר כי שופטי בית המשפט העליון, בראשות דורית ביניש, הבהירו אמש להסתדרות הרפואית כי אם לא תושג התקדמות במשא-ומתן עד יום שני הבא, בית המשפט ישקול בחיוב לכפות על הצדדים הליך של גישור. הליך כזה מקובל על משרד האוצר, אבל הוא זוכה להתנגדות מצד ההסתדרות הרפואית.

השופטים חזרו פעם אחר פעם על הבקשה שלא לחדש את העיצומים בזמן המשא-ומתן, אולם נציגי ההסתדרות הרפואית הבהירו כי החלטה בעניין תתקבל רק על-ידי המזכירות הארצית של הארגון - החלטה שהתקבלה כאמור הערב, שלא לרוחם של השופטים.

"מתקבל הרושם שאתם לא מאוזנים ברצון שלכם לקדם את המשא-ומתן", הטיחה אמש ביניש בעו"ד ארנה לין, באת-כוחה של ההסתדרות הרפואית.

ביניש תקפה גם את העובדה שהמתמחים הציבו להסתדרות הרפואית "קווים אדומים" לחתימה על הסכם, והבהירה כי "מדובר באולטימאטום ולא במשא-ומתן". היא ביקשה לדעת האם ההסתדרות הרפואית מחויבת לאותם קווים אדומים - ונענתה בשלילה.