ישראל חתמה על אמנה למניעת כפל מס עם מלטה ופנמה

משרד האוצר: "האמנות נחתמו כחלק מהמדיניות להרחיב את רשת האמנות עליהן חתומה ישראל, המקנות הקלות מתשלום מסי כפל ומאפשרות חילופי מידע בין רשויות המס של המדינות"

ישראל חתמה על הסכם אמנה עם מלטה למניעת כפל מס וכן חתמה בראשי-תיבות למניעת כפל מס בין ישראל פנמה - כך מדווח היום (ד') משרד האוצר.

האמנה שנחתמה עם מלטה מכילה סעיף החלפת מידע בין רשויות המס של שתי המדינות, המבוסס על אמנת המודל של ארגון ה-OECD. שיעורי המס במקור במדינה שבה מבוצע התשלום נקבע ל-5% מתשלומי ריבית ול-0%-15% מדיבדינד.

לגבי תמלוגים ורווח הון, המיסוי יהיה רק במדינה שבה המוכר תושב. חברה שתעסוק בביצוע פרויקט בנייה במדינה האחרת, תחויב בה במס רק אם הפרויקט יימשך מעל ל-12 חודשים.

האמנה עם פנמה, שנחתמה בראשי-תיבות, מכילה אף היא סעיף החלפת מידע בין רשויות המס של שתי המדינות. שיעורי ניכוי המס במקור במדינה שבה מבוצע התשלום נקבעו ל-15% מתשלומי ריבית, דיבידנד ותמלוגים. חברה שתעסוק בביצוע פרויקט בנייה במדינה האחרת, תחויב במס רק אם הפרויקט יימשך למעלה מ-9 חודשים.

הממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר, רו"ח פרידה ישראלי, מסרה כי "האמנות נחתמו כחלק ממדיניות משרד האוצר להרחיב את רשת האמנות עליהן חתומה ישראל, המקנות הקלות מתשלום מסי כפל הנובעים מהשקעות הדדיות מחד, ומאפשרות חילופי מידע בין רשויות המס של המדינות מאידך".

בראש צוותי המשא-ומתן הישראלי לדיונים עמדה עו"ד טליה דולן-גדיש, היועצת המשפטית למנהל הכנסות המדינה, והשתתפו רו"ח רבקה לפינר, סגנית בכירה לממונה על הכנסות המדינה; רו"ח ועו"ד שרון אהרוני, מנהל היחידה למיסוי בינלאומי ברשות המסים; ועו"ד נועם קוט מהלשכה המשפטית של רשות המסים.