חברת סנסימד החלה בניסוי לקבלת אישור שיווק בארה"ב

החברה, שבה השקיעה קרן אגת של דני נווה, מפתחת עדשת מגע רכה לאבחון גלאוקומה ■ העדשה צפויה להחליף את הפרוצדורה הקיימת, שמחייבת אשפוז

חברת Sensimed השוויצרית, שבה השקיעה קרן אגת בראשות שר הבריאות לשעבר דני נווה, החלה בניסוי הקליני מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) בעדשת המגע הרכה שלה לאמידת לחץ תוך עיני בחולי גלאוקומה.

לחברה יש אישור CE למכירת המוצר באירופה והיא רושמת מכירות ראשונות. ל"גלובס" נודע כי קרן אגת השקיעה בסנסימד לפני שנה סכום של כמה מיליוני דולרים.

סנסימד פיתחה עדשת מגע רכה שמודדת באופן לא פולשני את רמות הלחץ בעין, המאפיינות את חולי הגלאוקומה. הפרוצדורה נעשית על-ידי הצמדת העדשה לעין, בדומה לעדשה רגילה, כאשר בתוכה קיים סליל שחש את הלחץ ומשדר את המידע למשדר זעיר המוצמד לעין באמצעות התקן שפיתחה החברה.

לא רק גלאוקומה

העדשה ממוקמת בעינו של החולה למשך 24 שעות. כך מתקבלת תמונה מדויקת יותר מאשר ביצוע מדידה יחידה בקליניקה של הרופא. הדבר חשוב במיוחד במקרה של לחץ תוך עיני, המשתנה מהותית בין היום והלילה.

המשדר מודבק ליד העין, כך שאין זה מכשיר דיסקרטי במיוחד, אך הוא מהווה חלופה הגיונית לפרקטיקה הקיימת כיום בחלק מבדיקות הגלאוקומה - אשפוז החולים והערתם כל שעה או שעתיים במהלך הלילה לצורך מדידה.

הגלאוקומה היא המוצר הראשון של סנסימד, והיא ממוקדת בו לחלוטין. אולם, הטכנולוגיה שעליה מבוססת העדשה יכולה לפתוח פתח לאבחון של פרמטרים נוספים שאינם קשורים לבריאות העין, כמו רמות סוכר, כולסטרול או אלכוהול בדם. ייתכן שבעתיד ניתן יהיה להשתמש בעדשות מגע גם ככלי להולכת תרופות במקום טיפות עיניים.