רוני גמזו למנהלי בתי החולים: "הביאו לאיפוק המתמחים"

המתמחים דורשים להחזיר את שירותי הרפואה הפרטיים לבתי החולים הציבוריים ■ גמזו: משרד הבריאות דואג להמשך תפקודה התקין של מערכת הבריאות

יומיים אחרי הביקורת ב"גלובס" על שתיקתו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, בעניין מרד המתמחים, כינס הערב (ד') גמזו את מנהלי בית החולים הממשלתיים והורה להם "לגלות אחריות לתפקידם ולהביא לאיפוק במגמת ההתלהמות של המתמחים".

בישיבה הדגיש המנכ"ל כי משרד הבריאות דואג להמשך תפקודה התקין של מערכת הבריאות וכי על מנהלי בית החולים לאסוף את הרופאים ולהסביר להם על מחויבותם בעת זו, למען ציבור הרופאים.

"הדרישות של המתמחים שנשלפו היום אינן סבירות ומבטאות חוסר הבנה של מערכת הבריאות", הוסיף גמזו שהתכוון להצעת המתמחים להסיט את כספי הביטוח המשלים אל בתי החולים הציבוריים - הצעה שמסתירה למעשה רצון להחזיר אל בתי החולים את שירותי הרפואה הפרטיים, למרות האיסור בעניין.

דבריו של גמזו נאמרו על רקע התפטרותם של כמעט אלף מתמחים הגישו מכתבי התפטרות, בצד יותר ממאה מומחים ומנהלי מחלקות. גמזו הוא בעל הבית של 11 בתי חולים ממשלתיים, והרגולטור של 14 בתי"ח נוספים הנמצאים בבעלות קופ"ח כללית.

בתוך כך, נזכיר כי המדינה וקופת-חולים כללית פנו מוקדם יותר היום לבית המשפט העליון כדי שיורה להסתדרות הרפואית לבטל את העיצומים המתוכננים למחר (ה') וליום א'. עם זאת, בג"ץ דחה את בקשת המדינה, כך שהעיצומים המתוכננים למחר וליום א' יתקיימו כמתוכנן.