"מסוכן מדי להיות חשוף למניות, להגדיל חשיפה לאג"ח"

קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות בית השקעות: בטווח הקצר מסוכן אבל התשואות בארה"ב ירדו לשפל היסטורי וכעת ברור כי בטווח הארוך, בשל חוסר אלטרנטיבות, הכסף ילך לשוק המניות

הטלטלה בשוקי המניות בארץ ובעולם נמשכת והמשקיעים ממשיכים לתור אחרי מקלטים בטוחים. השאלה ששואלים כולם היא אם הירידות החדות מאחורינו וכעת זה זמן טוב לחזור לשוק המניות או שעדיף להשקיע כעת באגרות חוב ממשלתיות ובאפיקים אחרים, הרבה פחות מסוכנים.

קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות בית השקעות, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "להערכתנו, למרות הפתיחה החיובית באחד העם והעליות החדות בחוזים על וול סטריט, השוק בישראל צפוי להישאר בטריטוריה השלילית, על רקע חוסר הודאות באירופה ובעיית החוב בארה"ב והמשך מגמת הפידיונות בענף קרנות הנאמנות".

- מה צפוי להשפיע על המסחר היום ומחר?

שבוע המסחר בארה"ב השלים אמש ירידות חדות של עד 5% והתשואה על אג"ח ל-10 שנים צנחה ל-2.13%. עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה אמש דיווחה סיסקו (csco) על תוצאותיה לרבעון השני עם הכנסות מעל לציפיות האנליסטים והגיבה בעליה של 6.63% במסחר שאחרי הנעילה. בזירת המאקרו יתפרסם היום ב-15:30 הנתון השבועי של כמות עתודות הנפט ותביעות חדשות לדמי האבטלה כאשר הצפי עומד על כ-400 אלף.

- אז מה לעשות היום, מה לעשות היום, איפה להגדיל חשיפה ואיפה להקטין?

"הודעת הפד מיום שלישי נתנה תשובות לשאלות שריחפו בציפייה דרוכה על רצפת הוול סטריט לגבי דעתו על מצב הכלכלה ודרכי הטיפול. בהודעה נכתב כי הצמיחה מתחילת השנה "נמוכה משמעותית" מהציפיות, שוק העבודה לא מתאושש והצריכה הפרטית תקועה. בתגובה, הפד החליט להשאיר את הריבית על 0-0.25%. עד מתי? לפחות עד אמצע 2013 " .

"יש כאן אמירה חזקה מאוד שבמצב הנוכחי אין לצפות לצמיחה ואין סיכוני אינפלציה בשנתיים הקרובות ולפיכך ימשיך הפד לחלק "כסף חינם" עד ששוק התעסוקה יתאושש. לאור הדברים הנ"ל, התשואות בארה"ב ירדו לשפל היסטורי וכעת ברור כי בטווח הארוך בשל חוסר אלטרנטיבות, הכסף ילך לשוק המניות. לעומת זאת, בטווח הקצר בשל החדשות השליליות המגיעות מכיוון אירופה, ארה"ב ואף המחאה בישראל, אנו מאמינים כי כל עוד הצמיחה בארה"ב לא תתאושש והפד לא יציג תוכנית אחראית ומפורטת לטיפול בבעיית החוב והגרעון, השווקים יסבלו מהמשבר הפיננסי והתנודתיות בשווקים עשויה להביא למשבר עולמי. למרות ההזדמנויות שנוצרו בשוק והמכפיל הנמוך בו נסחר מדד המעוף לדעתנו מסוכן מדיי להיות חשוף לשוק המניות כרגע ואנו ממליצים להגדיל את רכיב אג"ח המדינה הארוכות בתיק על חשבון מניות".

- האם צרפת תהיה המדינה הבאה להורדת דירוג?

"קשה לומר. הפער בין אג"ח של צרפת לשל גרמניה עומד על 0.9%, פער היסטורי וגדול יחסית. אמש הופצה שמועה לגבי הורדה אפשרית של דירוג האשראי של צרפת, דבר שגרר את אירופה לירידות חדות של עד 6%. עם סיום המסחר באירופה דאגו שלושת חברות הדירוג להוציא הודעה רשמית כי הן מאשרות את דירוגה של צרפת על AAA, דבר שלא עזר לשוק בארה"ב שסיים בירידות חדות של 4%".

"האג"ח של צרפת מסב כיום את התשואה הגבוהה ביותר מבין המדינות שמדורגות AAA בעולם, דבר שרומז אולי הורדת דירוג בעתיד. באירופה צפויה היום פגישה נוספת של שרי האוצר בקשר למשבר החוב: בין היתר, ידונו על רכישת אג"חים של המדינות החלשות ע"י המדינות החזקות, במטרה למנוע את המשך ההידרדרות".