פרופ' טרכטנברג למוחים: "צדק חברתי לא יקרה בחיפזון"

צוות המומחים לשינוי כלכלי חברתי, בראשות פרופסור מנואל טרכטנברג, שזכה לשם "ועדת רוטשילד" נפגש הבוקר עם נשיא המדינה שמעון פרס במעונו ■ חברי הוועדה מציגים בפני פרס את מתווה פעילות הוועדה ■ בפתח הפגישה אמר הנשיא: "לדור הצעיר יש את הזכות לעצב את עתידו"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר עם צוות המומחים לשינוי כלכלי חברתי, בראשות פרופסור מנואל טרכטנברג, אשר פרוס בפניו את מתווה פעולת הוועדה.

בפתח בדיון אמר פרופ' טרכטנברג לנשיא: "הציבור מצפה בצדק לשינוי חברתי, אך הוא לא יקרה בחיפזון. אנחנו נשמח לתובנות הנשיא ולעזרתו בהבאת הצדק החברתי". בנוסף פנה העומד בראש הוועדה לנציגי המחאה: "אנחנו מבינים שחלק מהמוחים מטילים ספק בכנות שלנו. תנו לנו את ההזדמנות להוכיח את עצמנו".

נשיא המדינה התייחס לביקורת שהועברה על הוועדה המיוחדת ואמר: "ועדת טרכטנברג זו לא ועדת פנצ'רמאכער. הוועדה עומדת בפני שינוי עמוק ומהותי בחברה ובכלכלה הישראלית. המחאה נובעת ממצוקה אמיתית ומשינוי שחייבים להתמודד איתו". בנוסף ציין פרס: "המשבר נובע מהכלכלה העולמית, אין כאן עניין של שמאל או ימין. הסוציאליסטים והקפיטליסטים נופלים באותו אופן בכלכלה הזו".

"לדור הצעיר יש את הזכות לעצב את עתידו", הדגיש הנשיא וציין: "התפקיד הראשון של הצוות הוא להביא להידברות עם מארגני המחאה. הממשלה צריכה לשמוע את הרופאים, הרפתנים והצעירים, והצוות חייב למצוא פתרונות ולהבטיח שהם יוצאו אל הפועל".

פעולות המחאה נמשכות

למרות המאמצים להביא לסיומו של גל המחאה, יימשכו פעולות המחאה גם היום. מעל אלף איש צפויים לצעוד הערב בעמק הירדן למען סולידריות וצדק חברתי ובדרישה לחזק אתת הפריפריה ואת החקלאים.

כמו כן, מאבק ההורים ממשיך בפעילות המחאה בכל רחבי הארץ. הערב ייערכו צעדות עגלות ופעילויות מחאה של הורים וילדים בירושלים, תל אביב, חולון, קריית מוצקין, באר שבע ואילת.