קמפיין ויראלי חדש: "למי אתה קורא עקרת-בית?"

הקמפיין מאפשר לגולשים לשלוח מיילים שיישלחו לחברי הכנסת בדרישה לבטל סעיף המפלה בין גברים ונשים בחוק של ביטוח לאומי ■ עד כה נשלחו למעלה מ-15 אלף מכתבים

קמפיין אינטרנט חדש צובר תאוצה ברשת. הקמפיין, שעלה תחת הכותרת: "למי אתה קורא עקרת בית", פונה לשר הרווחה, משה כחלון, ולחברי הכנסת בדרישה לבטל את סעיף חוק "עקרות הבית" של ביטוח לאומי, המפלה בין נשים וגברים.

הקמפיין נמצא באתר "עקרת", ובמסגרתו יכולים הגולשים לחתום על המכתב שיישלח לנמענים. הקמפיין הופץ באופן ויראלי, ולמעלה מ-15 אלף מכתבים כבר נשלחו, תוך פחות מ-48 שעות.

במסגרת הקמפיין הופק גם סרטון וידיאו, שבו מצולמות סלבריטאיות ישראליות שנרתמו למאבק, בהן קרן מור, שרה פון שוורצה, נתי קלוגר, אפרת רייטן, אסתי זקהיים, הילה קורח, אורנה פיטוסי, מירה עוואד, ואשת העסקים לבנת פורן, שיזמה את הקמפיין. על הקריאייטיב וההפקה חתומה חברת "דיבור" לשיווק ומדיה חברתית, שבראשה עומדת דנה קול.

צפו בקמפיין:

במכתב נכתב כי "בחוק הביטוח הלאומי ישנו סעיף המכונה 'חוק עקרות הבית', והוא כולו אפליה זועקת ומכעיסה נגד נשים. הסעיף קובע כי אישה נשואה שלא עבדה בארבע השנים האחרונות בבואה לממש את זכויותיה - תיחשב לעקרת בית. מדובר על נשים שחלקן עבדו 20-30 שנים ואף יותר מכך ושילמו כל חייהן לביטוח לאומי כנשים עובדות".

"משמעות ההגדרה הזו היא שאם אישה תובעת קצבת נכות או פיצוי כתוצאה ממחלה או פציעה, תביעתה תיבדק כאילו היא עקרת בית, כלומר: האם היא יכולה לסדר את הבית, לשים כביסה במכונה ולקלף מלפפונים.לעומת זאת, גבר גם אם לא עבד יום אחד בחייו, תמיד יבדק על פי יכולתו להשתלב בשוק העבודה ולא על פי יכולתו לתפקד במשק הבית".

עוד נכתב כי "העיוות בחוק זועק, וחייבים לשנותו. לא יתכן כי במדינת ישראל יהיה חוק אחד לגברים וחוק אחר לנשים".