איום על הפטנט העיקרי של פלייט מדיקל; החברה: "אין בסיס לטענות"

בעלי רישיון של פטנט שעומד בבסיס מוצרי ההנשמה של פלייט מדיקל, הודיעו לחברה באופן חד צדדי על ביטול החוזה ■ פלייט בהודעה לבורסה: הפסקת הרישיון עלולה להסב נזק כבד

פלייט מדיקל מסתבכת. בעלי רישיון של פטנט שעומד בבסיס מוצרי ההנשמה של החברה, הודיעו לפלייט באופן חד צדדי על ביטול החוזה.

בעלת הפטנט, חברת NMI, בחרה לבטל את ההסכם, משום שמדטכניקה, החברה-האם של פלייט (67%) נמכרה באחרונה לחברת אילקס הבורסאית. לטענת NMI, החלפת הבעלות היא עילה להפרת ההסכם.

פלייט מסרה בהודעה לבורסה כי הפטנט משמעותי לעסקיה והפסקת הרישיון עלולה להסב לה נזק כבד. בעת כתיבת שורות אלה מניית פלייט לא מגיבה להודעה והחברה ממשיכה להיסחר בתל אביב לפי שווי של 29 מיליון שקל.

בעלת הפטנט, NMI, רכשה את הפטנטים ממייסד פלייט מדיקל, כרמלי אדהאן, ב-2003. פלייט מוזגה בשנת 2009 עם השלד הבורסאי פרג, אולם המהלך לא השפיע על שיתוף הפעולה עם NMI.

המיזוג האחרון, בין אילקס למדטכניקה, ששולטת בפלייט, מוביל כעת לסכסוך עסקי. NMI שימשה בעבר כמפיצה של מכשירי פלייט, אולם כיום פלייט משווקת את הדור הבא של המכשיר ללא בלעדיות, מה שגרם ככל הנראה ל-NMI לנצל את הסכם הפטנט על מנת לנסות לפגוע בעסקיה החדשים של פלייט.

פלייט ציינה כי על-פי הוראות הסכם הרישוי, לבעל הפטנט אין הרשאה לסרב להעברת השליטה אלא מנימוקים סבירים, ואילו לפי יועציה המשפטיים הנימוקים של NMI אינם סבירים.

בדוחות פלייט לשנת 2010, נכתב כי ההסכם ניתן לביטול במקרה של שינוי בעלות, שליטה או ניהול של פלייט. עם זאת, מדטכניקה היא עדיין בעלת השליטה בפלייט, ורק הבעלות בשרשור התחלפה. בנוסף, מנכ"ל פלייט, מייק בורשטיין, ומנכ"ל מדטכניקה ישראל טאובר, עדיין מכהנים בתפקידם. באחרונה בחנה הנהלת פלייט להפוך לחברה עצמאית ולהיפרד ממדטכניקה.

מפלייט לא התקבלה תגובה עד כה.