כפי שהציע בעצמו: אירוע לזכרו של עדי טלמור ז"ל בטיילת בת"א

אנשי תקשורת מתכנסים בשעה זו לאירוע לזכרו של שדרן גלי צה"ל ■ טלמור כתב בצוואתו: "אני מזמין אתכם להיפרד ממני, לקראת שקיעה, נאמר ביום חמישי שלאחר פרסום דבר מותי"

כמאה חמישים עובדי גל"צ בהווה ובעבר התאספו בשעות הערב על שפת ימה של תל אביב לחלוק כבוד אחרון לעורך ומגיש מהדורות החדשות המיתולוגי של גלי צה"ל, עדי טלמור, ששם קץ לחייו לפני כשבוע בשוויץ. "עדי היה אחד הסמלים, אחד הקולות היותר מזוהים עם גלי צה"ל", ספד לו יצחק טוניק באירוע, "לא נראה לי שיש מישהו בישראל שלא מכיר את קולו".

חודשים ספורים לאחר שנודע לו כי הוא חולה במחלת הסרטן אשר אינה ניתנת לריפוי, טלמור שם קץ לחייו ביום שישי האחרון בסיוע אנשי ארגון דיגיניטס השווצירי המסייע לאנשים חשוכי מרפא לסיים את חייהם בכבוד. לבקשתו של טלמור, בצהרי יום שישי, 5 באוגוסט 2011, נשרפה גופתו ואפרו פוזר באגם הסמוך לציריך שבשווייץ.

דבר מותו ועצם מחלתו נודע רק מספר ימים לאחר מכן ביום שני השבוע, כאשר אחינו של טלמור, הגיע לתחנת גלי צה"ל ומסר למפקד התחנה, יצחק טוניק, שק עמוס במכתבים שעליו נכתב בפשטות "תודה ולהתראות".

אבל כבד השתרר בגלי צה"ל לאחר שנודע על בחירתו של טלמור. בדקדקנות משופעת בסרקזם והומור השאיר הוראות לפרידה ממנו. בין היתר כתב טלמור את הידיעה על דבר מותו שאכן הוקראה כלשונה; סרטון ארכיוני בו הוא נראה; וכן בקשה לקיום אירוע לזכרו על חוף הים מול מסעדת רפאל וליד מלון דן. "למי שתחסר לו הלוויה אני מציע אלטרנטיבה נחמדה, הטיילת של תל-אביב, שהעניקה לי שעות רבות של אושר והנאה בימי חיי יותר מכל מקום אחר. אני מזמין אתכם להיפרד ממני שם, לקראת שקיעה, נאמר ביום חמישי שלאחר פרסום דבר מותי. גופי לא יהיה עוד שם, אבל אולי נשמתי", כתב טלמור. "אפשר להדליק נרות נשמה, לקרוא פרקי תהילים, ואם מותר, גם לתקוע בשופר, להניח פרח או שניים (אני אוהב את פרחי גן-עדן, או משהו כזה), לשיר ולנגן בגיטרה, כל מה שעולה על הדעת. גם אשאיר לגלגלצ רשימת שירים שאהבתי בימי חיי, להשמיע בשבת שאחרי מותי בצהרי 'סוף שבוע רגוע'".

כל בקשותיו של טלמור התגשמו היום כאשר עשרות עובדי התחנה בהווה ובעבר התאספו כאמור במקום שקבע, אכלו גפילטיש, שתו וודקה, שרו לזכרו וספדו לזכרו. האירוע החל בהשמעת לקט של דברים שאמר טלמור בשידור חי לאורך השנים. לאחר הלקט שהסתיים במלים שהפכו למזוהים איתו "תם ולא נשלם" שרו חיילי התחנה יחד עם השדרן הקריין גיל קציר את שירה של אפרת גוש, "לראות את האור", ממנו ציטט טלמור במכתב הפרידה.

טוניק שספד ראשון לטלמור אמר כי "יכול להיות שהוא לא ידע, אולי דווקא כן ידע שיבואו כל כך הרבה אנשים לאירוע הזה... גל"צ הפכה למשפחה של טלמור".

עוד אמר טוניק כבר מהרגע הראשון לאחר שנודע לו על מותו החליט כי יש להנציח את טלמור. "החלטתי היום להנציח אותו על ידי קריאת דסק החדשות על שמו. מהיום ייקרא הדסק, 'דסק החדשות על שם עדי טלמור". עוד אמר טוניק כי ביום שבת הקרוב בין השעות 14:00-16:00 ישמיעו תחנות גל"צ את רשימת השירים שביקש טלמור במכתבו.

יצחק מנור, שספד לאחיו לאחר מכן סיפר כי לפני יומיים הוא קיבל מכתב בדואר רשום מ"עדי שנכתב בשעות האחרונות לחייו". מנור אמר כי הוא משוכנע שאחיו "משקיף עכשיו מלמעלה ומרוצה שהכל הושלם לפרטי פרטים כפי שתכננת".

"היום אנחנו רואים כמה אהבה מרעיפים עליך חבריך", המשיך והוסיף כי "גל"צ היא המשפחה שלך". עוד ספדו באירוע ניב רסקין שהחל את הקריירה שלו בגלי צה"ל בשנות ה-90 כמפיק בתוכנית של טלמור; הקריינית נעה ארגוב שעבדה איתו בשבועות האחרונים כאשר המחלה הקשתה עליו לקריין; אהוד גרף שעבד עמו שנים רבות וכן רבה של צפון תל אביב שתקע בשופר והקריא פרקי תהילים לזכר טלמור. בין ההספדים שרו חיילי התחנה וגיל קציר מספר שירים שביקש טלמור כי יושמעו לכבודו ברדיו ובהם, let the sunshine in", "HERE COMES THE SUN" " ו-my way"".