בורסת נאסד"ק ליוסי מימן: אמפל לא עומדת בתנאי המסחר

מניית אמפל צנחה ב-57% ב-3 החודשים האחרונים ■ אינה עומדת בתנאי הרישום והמסחר בנאסד"ק, כיוון שנסחרה כפחות מדולר ב-30 ימי מסחר רצופים

ההפסקות בהזרמת הגז ממצרים על ידי EMG , ממשיכות לפגוע באמפל . החברה, בשליטתו של יוסי מימן, דיווחה אתמול (ו') לבורסה בת"א, כי בעקבות הצניחה בערך מנייתה - קיבלה מכתב מבורסת הנאסד"ק, המתריע כי אינה עומדת בכללי הרישום והמסחר של הבורסה. למרות זאת, תמשיך אמפל לבינתיים להיסחר בנאסד"ק.

במסגרת המכתב שנשלח לאמפל, שהועבר במלואו בדיווח, הובהר כי עקב העובדה שמניית אמפל נסגרה במחיר הנמוך מדולר אחד במשך 30 ימים רצופים של מסחר בבורסת הנאסד"ק, על אמפל לנקוט במאמצים כדי לעמוד בתנאי הרישום והמסחר.

על פי המכתב מבורסת הנאסד"ק, על אמפל לעמוד בתנאי הרישום עד ה-7 בפברואר, 2010 (תקופת זמן של כ-180 יום). על פי התנאים, מחיר הנעילה של מניית אמפל חייב במהלך תקופת הזמן המדוברת להיסגר על מעל לדולר בודד (או יותר), למשך 10 ימים לפחות ברציפות, ולא במצטבר.

חברת אמפל ספגה בתקופה האחרונה ירידת ערך משמעותית במנייתה. זאת, מאחר שהכנס העיקרי בו היא מחזיקה הוא 12.5% ממניות חברת אספקת הגז המצרי EMG - אשר סבלה ממספר הפסקות באספקת הגז ממצרים לישראל, מאז פברואר 2011. נציין כי מנייתה של אמפל ננעלה במחיר של 55 סנט ביום ה' האחרון.

אמפל: הפסדים של 39.3 מיליון דולר

ברקע, נזכיר כי אמפל דיווחה החודש על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011, תוך שהיא מציגה הפסד של 39.3 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. חלק גדול מההפסד נבע כאמור מפעילותה של EMG.

באשר להפסקת הזרמת הגז ממצרים, זאת הופסקה החל מפברואר 2011 מספר פעמים, עקב ארבעה פיגועים בצינור הגז של ספק הגז המצרי חברת GASCO. ביום 30 ביולי בוצע ניסיון פיגוע נוסף, שלא צלח, לפגוע במתקן הגז.

יש לציין כי בפרקי הזמן שבין שלושת הפיגועים הראשונים תוקן מתקן הגז וחזרה הזרמת הגז לישראל באופן חלקי ולתקופות קצרות. במקביל, בעלי המניות של EMG ובכללם אמפל, החלו בהליכים משפטיים שונים נגד ממשלת מצרים בטענה להפרת תנאים שונים בהסכם הגז ולהפרות שונות של אמנות השקעה בינלאומיות.