מכון מילקן: סיכוי של 35% לתרחיש של מיתון כפול בקרוב

מחלקת המחקר במכון מילקן: "הורדת דירוג ארה"ב לא מוצדקת, אך משפיעה על התחזיות המאקרו-כלכליות" ■ צופים צמיחה של 1.8% ו-2.9% בארה"ב ב-2011 ו-2012 בהתאמה

הסיכוי למיתון כפול הינו 35%, כך על פי רוס דה-וול (Ross Devol), מנהל מחלקת המחקר של מכון מילקן בארה"ב. במחקר שפרסם דה-וול אתמול (ו'), נציין החוקר כי הורדת דירוג האשראי של ארה"ב לרמת "AA+" אינה מוצדקת, אולם מבהיר כי חרף זאת, עם משליכה על התחזיות המאקרו-כלכליות בארה"ב.

"טעות החישוב בהיקף 2 טריליון דולר של S&P העלתה ספקות בנוגע לאמינותה של S&P", כותב דה-וול במחקרו. במחקרו, טוען דה-וול כי כושר הפירעון של ארה"ב טוב יותר מזה של גרמניה, צרפת, בריטניה, קנדה ואוסטרליה - שזוכות לדירוג של "AAA" מהסוכנות S&P.

אולם, בעקבות הורדת הדירוג, צופים במכון מילקן לשווקים תנודתיים ו"עצבניים", ומעדכנים את תחזיותיהם לכלכלה האמריקנית. דה-וול צופה כי התמ"ג בארה"ב יצמח בשיעור של 2% במחצית השנייה של 2011, ובכ-1.8% בשיעור שנתי. ב-2012 צופה דה-וול צמיחה ברמה של 2.9%.

באשר לרמת האבטלה, סבורים במכון מילקן כי יווצרו כ-80 אלף משרות חדשות בארה"ב מדי חודש, במהלך הרבעון השלישי של השנה; וכ-100 אלף משרות חדשות מדי חודש, ברבעון הרביעי. בממוצע, צופה דה-וול יצירה של 125 אלף משרות חדשות מדי חודש, בשנת 2012.