ההרוגים בתאונת האופניים: שלום גרוסמן ועו"ד יצחק סימון

(עדכון) - המשטרה התירה לפרסם את שמותיהם של שני רוכבי האופניים שנהרגו בתאונת הדרכים הקשה סמוך לנחל שורק, הבוקר ■ חברו של הנהג החשוד בפגיעה: "ייתכן שהוא נרדם על ההגה"

המשטרה התירה בשעות הצהריים לפרסם את שמותיהם של שני רוכבי האופניים שנהרגו הבוקר מפגיעת רכב פרטי סמוך לאזור נחל שורק, שעה שרכבו כקבוצה על אופניהם באזור. ההרוגים הם שלום גרוסמן ועו"ד יצחק סימון, שניהם תושבי ראשון לציון, בשנות ה-40 לחייהם.

עו"ד סימון נחשב לאחד מבכירי הפרקליטים בתחום המקרקעין, ורוכב שנים רבות על אופניים. בין היתר, השתתף בעבר בתחרות "טראנס אלפים 2011" - אחת מתחרויות הרכיבה הקשות ביותר בעולם. הקבוצה כולה אליה השתייכו הרוכבים משתייכת לקאנטרי קלאב גני הדר בראשון לציון.

במשטרה ממשיכים בחקירת התאונה הקשה.חקירה ראשונית של אגף התנועה מעלה כי הנהג הפוגע הוא נהג חדש, נער בן 18 תלמיד כיתה י"ב מבית שמש. ייתכן שהוא נרדם על ההגה - ובכך גרם לתאונה.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, סיפר הבוקר כי מחקירה ראשונית עולה שהנהג הצעיר ככל הנראה סטה לשולי הכביש ופגע בחבורת הרוכבים. עם זאת, חוקרי המשטרה עדיין ממשיכים לבדוק את נסיבות התאונה, כשנהג המכונית עוכב לחקירה ונשלח לבדיקת דם - מחשש שהיה תחת השפעת אלכוהול. כביש מספר שלוש בקטע שבין טל שחר ויד בנימין נסגר לתנועת כלי רכב ובאזור הורגשו עומסי תנועה.

"לא שתינו כלום"

חקירה ראשונית של התאונה מעלה כי הנהג החשוד בפגיעה שב עם חברו מבילוי באשדוד. החבר ככל הנראה נרדם במהלך הנסיעה, ולאחר התאונה התקשה לשחזר את רגע הפגיעה. "לא שתינו כלום במהלך הבילוי עם החברים", סיפר לשוטרים. "בדרך חזרה נרדמתי ופתאום שמעתי 'בום'. אני לא יודע מה קרה, אני רק יודע שהוא פתאום איבד שליטה ופגע ברוכבים. אין לי מושג איך זה קרה, אולי הוא לא ראה אותם, אולי הוא נרדם".

"קיבלנו דיווח על קבוצה של כ-12 רוכבים שנסעו בשולי הכביש ונפגעו מרכב פרטי", סיפר הבוקר דוד שמיע, פרמדיק מד"א שהיה בין הראשונים שהגיע לזירת התאונה. "שמונה ניידות טיפול נמרץ הוזעקו למקום והעניקו טיפול לפצועים, שניים מהם היו במצב קשה". לדבריו, "הנהג הפוגע היה שרוי בהלם".