לקראת ספטמבר: צה"ל פרס מוקשים בגבול עם סוריה

בעקבות ההכרזה על מדינה פלסטינית: העיתון "במחנה" מדווח כי כוחות הנדסה הטמינו מוקשים בגבול עם סוריה ■ ע"פ הדיווח, יונחו מוקשים בגזרות נוספות בגבול

צה"ל ממשיך בהיערכותו לקראת אירועי ספטמבר: לאחרונה הוטמנו לאורך הגבול עם סוריה מוקשי נ"א (נגד בני אדם), כחלק מהיערכות לעימות שעלול להתקלח על רקע כוונות הפלסטינים להכריז על מדינה באופן חד צדדי - כך מדווח בסוף השבוע העיתון "במחנה".

על פי הדיווח בעיתון, בצה"ל חוששים כי ייעשו ניסיונות נשנים של פלסטינים תושבי סוריה לפרוץ את גדר הגבול, כפי שקרה באירועי "יום הנכבה" ו"יום הנכסה". המוקשים הונחו על ידי צוערי ההנדסה הקרסית, כחלק מההשלמה החילית שלהם - ובזאת היוו את ראשיתן של פעולות מיקוש נוספות בגזרה.

"המטרה - למנוע מעבר של כוחות חי"ר והמון מסתער"

המוקשים הונחו מעבר לגדר המערכת, אך בתוך קו אלפא המסמן את הגבול עם סוריה. בביטאון הצה"לי דווח עוד כי נוסף על מוקשי הנ"א, יתוחזקו גם מוקשי הנ"ט (נגד טנקים) בגזרה בתקופה הקרובה.

"כל המכשול הזה, שכולל תעלות נגד אדם, גדרות ועוד, נועד למנוע מעבר של כוחות חי"ר והמון מסתער", אמר לעיתון הצה"לי רס"ן אריאל אילוז, סגן קצין ההנדסה של עוצבת געש. "כל אלה, בשילוב עם כוחות הצבא שלנו וצלפים, אמורים לעכב ואף למנוע מעבר גבול על ידי המון אנשים".