"צוות רוטשילד" יקיים צ'אטים ודיונים באינטרנט עם הציבור

מנואל טרכטנברג, ראש "צוות מנו", טוען כי יהפוך את הוועדה שברשותו ל"ועדת הידברות" ■ יקיים תקשורת דרך האינטרנט, צ'אטים, וייפגש עם גורמי מחקר, תנועות ואנשים פרטיים

פרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש "צוות מנו" או "צוות רוטשילד" לבדיקת יוקר הדיור בישראל, טוען כי יקיים צ'אטים באינטרנט עם הציבור ויהפוך את הוועדה שברשותו ל"ועדת הידברות".

פרופ' טרכטנברג הבהיר כי דרך העבודה של הוועדה החדשה תורכב משלושה גורמים מרכזיים: תקשורת דרך האינטרנט וצ'אטים עם הציבור. בנוסף, כל גוף מחקר או ידע יוכל להופיע בפני הוועדה, וגם כל גורמי השטח - כמו הסטודנטים, תנועת דרור ישראל והשמאל הלאומי, יוכלו להגיע ולומר את דבריהם.

תפיסתו של פרופ' טרכטנברג היא שישראל לא צריכה להיות מדינת רווחה אלא חברת רווחה. מדינת רווחה היא כזו שמימנה את כל הבטלנים המקצועיים, את הבטחת ההכנסה לצמיתות וכו'. מה שקרה הוא שהשירותים החברתיים התמוססו ויש לזכור - מי שולט על מחירי המים, הדלק, החשמל והארנונה כעת הם לא הטייקונים אלא הממשלה.

ברקע, נוסיף כי הבוקר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי צוות מנו יגיש לנתניהו המלצות ביניים, במטרה לתת לציבור תחושה ש"דברים זזים". נתניהו, נזכיר, ביקש מטרכטנברג להגיש מסקנותיו בחודש ספטמבר. מנגד, צביקה האוזר, מזכיר הממשלה, התייחס לדיווח בריאיון בגל"צ וציין כי לא ידוע לו על לו"ז כזה וכי "יש לתת לצוות לעבוד". עוד דווח ב"ידיעות", כי צוות מנו "יקבל" תקציב של 15-20 מיליארד שקל, מבלי לפתוח את מסגרת התקציב הקיימת.