דרבן תמכור הלוואות על נכס בניו יורק ברווח של 58 מ' ש'

דרבן שבשליטת אליעזר פישמן חתמה על מזכר הבנות למכירת מלוא הזכויות בהלוואות על בניין במנהטן ■ שווי הנכס נכון לסוף מארס עומד על 155 מיליון שקל

חברת דרבן , שבשליטת אליעזר פישמן, הודיעה היום (א') כי חברה בת זרה אשר בבעלותה, חתמה על מזכר הבנות למכירת מלוא הזכויות בהלוואות מגובות משכנתא על בניין במנהטן, ניו-יורק. דרבן תמכור את הזכויות בתמורה ל-62 מיליון דולר (כ-220 מיליון שקל) וצפויה לרשום בגין המכירה רווח (ברוטו) של 58 מיליון שקל.

שווי הנכס המדובר נכון ל-31 למארס 2011, עמד על סך של כ-155 מיליון שקל, כאשר ההלוואות נרכשו ממקורותיה העצמיים של דרבן ואם וכאשר תושלם העסקה, יתרת המזומן הצפויה לחברה, מסתכמת לסך כולל (ברוטו) של כ-61 מיליון דולר (כ-217 מיליון שקל). יצויין כי הזכויות על ההלוואות שייכות כרגע לבית המשפט.

על פי תנאי מזכר ההבנות, לרוכש ניתנה תקופת בלעדיות של שבועיים לחתימת הסכם רכישה מחייב, כאשר בתום תקופת הבלעדיות האמורה, במידה ולא ייחתם הסכם מחייב - ייפקע מזכר ההבנות.

דרבן מתכוונת לממש את מלוא הזכויות על ההלוואה, כאשר מקורות המקורבים לעסקה מסור ל"גלובס" כי "לא ניתן היה לומר 'לא' לרווח של 40% בפחות משנה. הצד השלישי בעסקה מעוניין מזה זמן רב לרכוש את הזכויות - ועכשיו הציע את הסכום הנכון", כך נמסר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"