קצר וקולע

הקרוב תשלים הטלוויה עוד צעד בדרך לאיחודה עם האינטרנט

"האוניברסיטה" ו"הפרויקט הירוק", יום א' 21:15, "הוט קומדי סנטרל"

סמנו בבקשה את ה-14 באוגוסט ביומנים שלכם, זה היום שבו הטלוויזיה שלכם השלימה עוד צעד בדרך לאיחודה עם האינטרנט, עם שתי תוכניות "יו טיוב" פר-אקסלנס.

ערוץ "קומדי סנטראל", המחליף הלא מאוד מוצלח של "ביפ" כערוץ הצחוק של "הוט", יעלה הערב שתי סדרות חדשות. ייתכן שהמילה "סדרות" עלולה להטעות: מדובר בשתי תוכניות שפעם היו יכולות להיכנס לקטגוריה של "מעברונים", פחות מ-15 דקות, כל אחת, אורכן.

ה"אוניברסיטה" היא מעין בית ספר טלוויזיוני שגורם למיזמים כמו בתי ספר פתוחים להיראות כמו הרווארד. אני מודה שלא הצלחתי לשים את האצבע על המוטו המרכזי של התוכנית: יש שם מוקיונים כמו אבי ביטר, שמואל פלאטו שרון ואלין לוי שמוכנים שהבדיחה תהיה עליהם בתמורה לעוד דקת מסך, יש שם שחקנים מן העבר כמו אלי גורנשטיין וגבי עמרני, ויש כמובן טאלנטים חדשים כמו קובי מימון, יונתן ברק, שגיב פרידמן ואחרים.

התוכנית הבאה "הפרויקט הירוק", הגם שהיא שונה מבחינת נושאיה, נראית לי עוד מאותו הדבר. כאן מגלמים קומיקאים דמויות מעולם החי ואני מודה שפה ושם צחקתי - במיוחד מיניב פולישוק ומיכל גבריאלוב. הילדים שלי, שכבר מזמן צורכים את ההומור שלהם מקליפים של מערכונים ביו-טיוב, אהבו, ומכאן אני מבין שהניסיון הצליח. כדינוזאור שנוהג לצרוך עדיין את ההומור שלו מסיטקומים בני 25 דקות לפרק, היה לי קצת קשה עם הפורמט, אבל אני לא דוגמה: אני מתעצבן גם ב"שש עם" כשבמקביל לאייטם המצולם רצות בתחתית המסך כותרות על חדשות אחרות. או במילים אחרות: כנראה שאני, כמו כל מי שעבר את גיל 40, כבר לא קהל היעד.

ושתי הערות על הטלוויזיה של שבת:

1. ההבדל בין כדורגל בריטי לכדורגל אנגלי: ב"ספורט 1" חגגו אמש את פתיחת עונת הכדורגל באנגליה (שבת 16:50), עם אולפן מיוחד ועם השדרן לירן שכנר והפרשן זאביק זלצר. מדובר בחידוש נחמד, גם אם לא מושקע במיוחד (השניים נראים כאילו דחסו אותם לממ"ד) שצריך לברך עליו. ובכל זאת, שתי הערות קטנות: דגל ה"יוניון ג'ק" שנתלה באולפן הוא דגל בריטניה ולא אנגליה ומאחר שלסקוטלנד, וויילס ואפילו צפון-אירלנד, יש ליגות משלהן, הדגל היחיד שיכול לייצג את הכדורגל האנגלי הוא דגל אנגליה (צלב ג'ורג'). וכמעט באותו עניין: צעיף של ליברפול ועוד צעיף של טוטנהאם שנראים כאילו טכנאי חרוץ הביא מהבית, לא יכולים להיות תחליף לתפאורה, בטח לא של ליגת הכדורגל העשירה ביותר בעולם.

2. כבר לא נהדרת: ביום חמישי גיניתי כאן את "ארץ נהדרת" (מוצ"ש 21:20) בגין הטרמפ שהיא תופסת על מחאת האוהלים. יחד עם זאת, סברתי, התוכנית תהיה מצחיקה ומושקעת כהרגלה. אני לא מתבייש לומר שטעיתי בשני הסעיפים: המשדר המיוחד היה הרבה יותר מ"טרמפ" הוא היה לעג לרש, תרתי-משמע. הטעות השנייה הייתה בהנחה ש"ארץ נהדרת" תשמור על אותם סטנדרטים הפקתיים שאליהם הורגלנו בגזרתה, במקום זה קיבלנו הופעה במתנ"ס השכונתי. חלטורת קיץ, לא יותר.