ק.פ.ר מוכיחה: הגודל באמת לא קובע

הקבוצה הקטנה ממשיכה להיות מגרש המשחקים הפרטי של עשירי העולם: הבעלים המאלזי של חברת התעופה AirAsia בדרך לרכישת המועדון מידיהם של פלאביו בריאטורה וברני אקלסטון

ההופעה הראשונה של קווינס פארק ריינג'רס בפרמיירליג מאז עונת 1995/96 הסתיימה אתמול (שבת) עם מפלה צורמת - הפסד ביתי 4-0 לבולטון. הקבוצה הלונדונית הזאת כבר עשרות שנים לא מצליחה להוות גורם משמעותי בכדורגל האנגלי ברמה המקצועית. אבל בכל הקשור להתנהלות העסקית וליכולת לפתות משקיעים עשירים מרחבי העולם - אין הרבה מתחרים לק.פ.ר.

על-פי פרסומים באנגליה, איש העסקים ממאלזיה, טוני פרננדס, יוכרז מחר כבעלים החדש של הקבוצה. פרננדס, 47, הוא מייסד חברת התעופה AirAsia, והונו האישי מוערך על-ידי "פורבס" ב-470 מיליון דולר. אתמול הוא נכח במשחק עם בולטון, כשישב ליד אחד ממחזיקי המניות הנוכחיים של המועדון, פלאביו בריאטורה, מה שהגדיל עוד יותר את חרושת השמועות סביב העסקה.

לפי הדיווחים, פרננדס יקנה את אחזקותיהם בק.פ.ר של עסקני הפורמולה 1, בריאטורה וברני אקלסטון (מחזיקים יחד ב-67%), ויהפוך לבעל השליטה העיקרי בקבוצה. איל הפלדה ההודי לאקשמי מיטאל, המדורג במקום השישי ברשימת עשירי העולם, ימשיך להחזיק ביתר המניות.

בריאטורה ואקלסטון, מולטי-מיליונרים שפעילים כבר שנים ארוכות בעסקי הפורמולה 1, רכשו את האחזקות בק.פ.ר ב-2007 עבור 14 מיליון ליש"ט, ובנוסף התחייבו לכסות חוב בשווי של 13 מיליון ליש"ט. סכומי העסקה המתקרבת עדיין לא ברורים, אבל בעבר טען אקלסטון כי מבחינתו ק.פ.ר עומדת למכירה עבור 100 מיליון ליש"ט.

כך או כך, ברור שמעמדה החדש של ק.פ.ר כקבוצת פרמיירליג, שמבטיח לה הכנסות של כ-50 מיליון ליש"ט בעונה רק מזכויות השידור של הליגה האנגלית, יהפוך את העסקה למשתלמת עבור בריאטורה ואקלסטון.