איגוד לשכות המסחר גיבש רפורמה מקיפה במערכת המיסוי

המטרה: להקל את נטל המס על מעמד הביניים והשכבות הנמוכות תוך הגדלת מקורות המימון ■ בין השאר כוללת הרפורמה: הפחתת הבלו, ביטול מיסוי על רכישת דירה ראשונה לזוגות צעירים

איגוד לשכות המסחר גיבש רפורמה מקיפה במערכת המיסוי, במטרה להקל את נטל המס על מעמד הביניים והשכבות הנמוכות תוך הגדלת מקורות המימון. את הרפורמה הציג היום (ב') עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בפגישה עם שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, והיא הועברה לפרופ' עמנואל טרכטנברג, העומד בראש 'ועדת רוטשילד' ולחברי הוועדה.

רפורמת המיסוי כוללת שורה של נושאים אשר ישפיעו על מבנה מערכת המס בישראל, ויביאו לצמצום יוקר המחיה, להגדלת ההכנסה הפנויה ולמציאת מקורות מימון חלופיים.

כזכור, לין שימש בעבר כממונה על הכנסות המדינה ובתקופת כהונתו הוביל יחד עם הצוות המקצועי באוצר רפורמה במערכת המס, שכללה לא פחות מ-52 דברי חקיקה, כולם בכיוון של ביטול מסים ופישוט מערכת המס.

בין השאר כוללת הרפורמה הפחתת הבלו על הדלקים, ביטול המיסוי על רכישת דירה ראשונה לזוגות צעירים, הפחתת מס הקניה על רכישת כלי רכב, ריווח מדרגות המס הישיר על הכנסות יחידים, ביטול הטבות במס החברות למפעלים מבוססים וקביעת מס חברות אחיד לכלל החברות במשק. יחד עם זאת, הרפורמה דוחה את הכוונה להפחית את שיעורי המע"מ בטענה כי צעד זה יהיה חסר משמעות ממשית על הציבור אולם יגרום לאבדן הכנסה גדול למדינה.

לדברי לין, לוועדת טרכטנברג ישנה הזדמנות פז, חד פעמית, להציג רפורמה מקיפה במערכת המיסוי בישראל, ולא להסתפק בשינויים קוסמטיים בלבד שלא ישנו כהוא זה את נטל המיסוי. הרפורמה אותה מציע האיגוד מאזנת בין הקלה ממשית בנטל המס המוטל על הציבור, עידוד ההשקעות ויצירת מקומות עבודה חדשים לבין מציאת מקורות מימון חלופיים תוך מניעת פריצה תקציבית.

עיקרי רפורמת המס של איגוד לשכות המסחר

הפחתת מסים:

הפחתת הבלו על הדלקים.

הפחתת מסי קניה על רכבים.

ביטול המיסוי על דירה ראשונה לזוגות צעירים.

הורדת מסי מגן על יבוא מוצרי מזון.

הפחתה הדרגתית ובטווח זמן ארוך יותר של מס החברות, עד לרמה של 20% לכל המגזר העסקי.

הורדת המס הישיר ברמות ההכנסה של עד 40 אלף שקל לחודש.

קביעת מס ישיר של 1% על המשתכרים עד 5,000 שקל.

מקורות מימון

ביטול הטבות מס החברות למפעלים מבוססים.

לא להפחית מע"מ.

לא להפוך המע"מ לסלקטיבי.

צמצום וביטול הטבות מס.

העלאה הדרגתית של המס הישיר ברמות השכר הגבוהות.