סוחרי המט"ח משנים כיוון: שפל בהימורים על ירידת הדולר

ההימור משוקלל כי הדולר האמריקני יחלש כנגד סל המטבעות נפל ב-154.1 אלף חוזים ל-153.2 אלף חוזים בשבוע שהסתיים ב-9 באוגוסט ■ בשבוע האחרון התחזק הדולר 0.6%

סוחרי המט"ח בעולם משנים כיוון: ההימורים על ירידת הדולר נפלו לשפל, כאשר נרשם זינוק בביקושים לאג"ח של ממשלת ארה"ב, על רקע החששות כי ההתאוששות הכלכלית בעולם מתמתנת.

היקף המסחר החוזים המהווים הימור משוקלל כי הדולר האמריקני יחלש כנגד סל המטבעות (הכולל את האירו, הין, הדולר האוסטרלי, הקנדי והניו זילנדי, כמו גם כנגד הליש"ט, הפר"ש והפזו המכסיקני) - נפל ב-154,105 חוזים ל-153,216 בשבוע שהסתיים ב-9 באוגוסט. מדובר בנפילה החדה ביותר שנרשמה אי פעם בחוזים העתידיים הנ"ל, כך עולה מהנתונים שפירסמה ועדת הפיקוח על המסחר ושנאספים מאז שנת 2003 על ידי "בלומברג".

על פי המידע שפורסם, לראשונה מאז ינואר הסוחרים התחילו להמר על כך שהדולר האמריקני יתחזק כנגד האירו, על רקע הספקולציות כי משבר החובות הריבוניים מתפשט באירופה.

בשבוע האחרון התחזק הדולר ב-0.6% ורמת התנודתיות בשוק המט"ח זינקה לרמתה הגבוהה ביותר מאז יוני 2010, כאשר מדד תנודתיות המט"ח הגלובלי של JP מורגן עלה ל-14.58 נק' לעומת 13.34 בשבוע הקודם, כאשר הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה השנה היתה במארס אז נפלו סטיות התקן ל-9.99 נק', אז גם נרשם גם שיא בהיקף החוזים כנגד הדולר עליהם הימרו קרנות הגידור והספקולנטים, שהסתכמו ב-405,267 במארס. נציין כי בפעם הקודמת בה נרשמו הימורים על עליית הדולר היתה ביולי 2010.

"ה-Selloff (מכירת חיסול) שנרשם בנכסי הסיכון הינה כתוצאה מהתמחור מחדש של קצב הצמיחה העולמית", אמר האסטרטג הראשי לתחום המטבעות של BNP פריבה בניו יורק והוסיף, "רמת התנודתיות בשוק המט"ח יצאה מהסקאלה והרחיקה את הסוחרים מלקבל את הזמנת הפדרל ריזרב להשתמש בדולר כמכשיר למימון התאבון לסיכון".

דבריו מתייחסים להודעתו האחרונה של יו"ר הפד, ברננקי כי יותיר את הריבית בארה"ב ברמתה האפסית לפחות עד אמצע 2013, הודעה שבאה ימים ספורים לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P חתכה את הדירוג המושלם של ארה"ב, מהלך שהחריף את הירידות בשוקי המניות על רקע החשש מהעמקת ההאטה הכלכלית בעולם.