משרד עוה"ד כצנלסון-להב מיזג לתוכו פעילות של שני משרדים

מיזג לתוכו את משרדה של עו"ד אשרית רוטקופף, שמונתה לשיפוט בתחילת השנה, וכן את הפעילות של עו"ד שרון המר ■ עם צירופה של המר מונה משרד כצנלסון-להב 11 עורכי דין

משרד עורכי הדין כצנלסון-להב מיזג לתוכו את פעילותם של שני משרדים. המשרד הראשון שמוזג לתוך כצנלסון-להב הוא משרדה של עורכת הדין הוותיקה אשרית רוטקופף, שמונתה לשיפוט בתחילת השנה ומשמשת עתה כשופטת בבית משפט השלום בפתח-תקווה. אך ניסיון משרד כצנלסון-להב לקלוט לתוכו גם את 3 עורכות הדין שעבדו אצל עו"ד רוטקופף לא צלח, ושבועות מספר אחרי שהגיעו למשרד הופסקה עבודתן.

בחודש שעבר מיזג משרד כצנלסון-להב לתוכו גם את הפעילות של עורכת הדין שרון המר, שעבדה בעבר כ-10 שנים במשרד נשיץ-ברנדס, כשנתיים במשרד קנטור, ובשנתיים האחרונות הייתה בעלת משרד עצמאי.

עו"ד המר תעמוד בראש מחלקת הנזיקין של משרד כצנלסון. עם צירופה של המר מונה משרד כצנלסון-להב 11 עורכי דין ובסך-הכול 17 עובדים.

המשרד, שעוסק בליטיגציה, בביטוח ובנזיקין ובקניין רוחני, חיזק בשנים האחרונות שני תחומים מרכזיים: בתחום הביטוח והנזיקין התברג המשרד בשנתיים האחרונות לעשירייה המובילה, כשהוא מייצג מספר רב של חברות ביטוח, לרבות הפניקס, כלל, מגדל, ביטוח ישיר וענבל, שעוסקות בענפי ביטוח חיים, רשלנות רפואית וחבויות.

בתחום הקניין הרוחני המשרד זכה בשורה של פסקי דין חשובים, והוא מייצג את ערוצי הספורט בישראל (צ'רלטון וערוץ הספורט בע"מ) וחבר בצוות ההקמה של פורום המאגד את גופי השידור בישראל, שהוקם כדי להילחם בפיראטיות ברשת האינטרנט. הפורום מונה את yes, הוט, קשת, רשת, ערוץ 10, ערוצי הספורט, מפיקי הסרטים ועוד.

לדברי אחד משותפי המשרד, עו"ד ליאור להב, מטרת המיזוגים היא בראש ובראשונה חיזוק מעמדו של המשרד כמשרד בינוני מוביל, על רקע שחיקת מעמדם של המשרדים הבינוניים.

"מצד אחד, אנו חוזים בשנים האחרונות במגמת היווצרות של פירמות ענקיות, אשר מכוונות למתן שירותים לחברות ענק; מצד שני, ישנו גידול של משרדי עורכי דין קטנטנים, הנותנים שירותים ברמה נמוכה יותר, אולם גם במחירים עממיים מאוד. לקוחות רבים פונים אלינו, על רקע העובדה שהפירמה שייצגה אותם גדלה מדי, ועימה גדלו גם החשבונות שבהם הם מחויבים, בעוד רמת הטיפול לא עלתה".

לטענת להב, חייבת להיות התאמה בין גודל המשרד לגודל הלקוחות. "בעל חברה שעדיין מטפל בעסקיה באופן אישי מעוניין שעורך דינו יטפל גם הוא אישית בענייניו המשפטיים. כשהמפגש הראשון והאחרון שלו עם העומד בראש הפירמה הוא לסיכום שכר-הטרחה בתחילת הטיפול, מגלה לעיתים הלקוח כי 'הקול קול יעקב והידיים - ידי עשיו'. על רקע זה נולד הצורך במשרדים בינוניים בעלי יכולות משפטיות רציניות ומוכחות".

להב אומר כי בעזרת המיזוגים המשרד התחזק מאוד. "המיזוגים מאפשרים לנו להתמקצע בתחומי הפעילות שלנו, להעסיק כמות גדולה של מתמחים, לעשות שימוש בתוכנות ניהול מתקדמות, בכללן העברת המשרד למשרד נטול נייר, וחשוב מכול - להחזיק צוות של עורכי דין ותיקים, מנוסים ומקצועיים, בלי לוותר על הטיפול האישי, ההיכרות עם כל לקוח והזמינות לכל צרכיהם".

- עד כמה תרצו לגדול?

"אנו בוחנים כל העת צירוף של משרדים נוספים. הצבנו לעצמנו מטרה לייצב את המשרד ברמה של 25 עורכי דין בתוך 5 שנים, בהנחה שמעל למספר זה נתחיל לסבול מחסרונות של המשרדים הגדולים, שמהם אנו מבקשים להימנע".